Now Reading
Audi e-tron GT și Audi RS e-tron GT

Audi e-tron GT și Audi RS e-tron GT

O nouă generație gran turismo și un Audi așa cum nu s-a mai văzut niciodată. Cu noul model e-tron GT, marca germană își demonstrează planurile pentru un viitor plin de emoție.

După o lungă campanie de teasing, Audi a prezentat oficial noul model electric e-tron GT, un rival direct pentru Tesla Model S, strâns înrudit cu Porsche Taycan. Noul Audi e-tron GT este disponibil în două versiuni la lansare și se alătură celor două modele SUV electrice din gama constructorului din Ingolstadt. Descris ca un automobil gran turismo al viitorului, noul model electric de la Audi impresionează prin formele agresive, foarte asemănătoare cu cele ale conceptului e-tron GT prezentat în 2018.

Având aproape 5 metri lungime, 2 metri lățime și doar 1.41 metri înălțime, Audi e-tron GT este o prezență impresionantă. Platforma și arhitectura electrică este comună cu cea a modelului Porsche Taycan. Din profil, e-tron GT are o siluetă de coupe cu patru portiere, iar jantele de 21 inchi accentuează profilul sportiv. Audi e-tron GT beneficiază și de un coeficient aerodinamic excelent cu un Cd de 0.24. Modelul electric folosește și elemente aerodinamice activ, prizele de aer frontale fiind controlabile, iar spoilerul spate se poate poziționa în două poziții în funcție de modul de condus.

În față, Audi a adoptat o nouă interpretare a grilei singleframe care este acum vopsită în culoarea caroseriei. În spate există un eleron activ, iar cele două stopuri sunt unite de o bandă LED. Caroseria exterioară este realizată în întregime din aluminiu, iar portbagajul modelului Audi e-tron GT oferă un volum de 405 litri. Versiunea RS e-tron GT cu sistem audio premium Bang&Olufsen are un portbagaj de 350 litri. Un al doilea spațiu de depozitare se află sub capota față și are 81 litri.

Interiorul este ceva mai conservator, preluând elemente de la modelele SUV e-tron și e-tron coupe. În habitaclu există un bord complet digital Audi Virtual Cockpit Plus cu ecran de 12.3 inchi pentru planșa de bord și display de 10.1 inch pentru sistemul multimedia.

Suspensia noului model electric performant oferă un echilibru între dinamică și confort. Cu bateria amplasată central, modelul beneficiază de un centru de gravitate amplasat jos și o distribuție ideală a greutății. Modelul beneficiază de sistemul Audi Drive Select ce oferă patru moduri de conduce și controlul suspensie adaptive. Opțional se poate alege și direcție integrală. Modelul electric poate fi configurat cu jante între 19 și 21 inch.

Două variante: putere maximă 646 CP

Audi e-tron GT folosește un sistem electric cu două motoare electrice ce oferă 476 CP și 630 Nm. Cu funcția Launch Control activată, puterea crește la 530 CP pentru 2.5 secunde. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 4.1 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/oră. Varianta sportivă poartă numele RS e-tron GT și oferă 598 CP și 830 Nm. În modul Launch Control, puterea este mărită la 646 CP. Cifra este suficientă pentru o accelerație de la 0 la 100 km/oră în 3.3 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră. Ambele modele folosesc două motoare electrice, astfel beneficiând de tracțiune integrală quattro electrică.

Pentru a alimenta cele două motoare electrice, bateria folosită are o capacitate netă de 85 kWh (brut 93 kWh) și, datorită voltajului de 800V poate fi încărcată la stații rapide de până la 270 kWh. În condiții ideale, bateria are nevoie de 5 minute pentru a primi o autonomie de 100 km. Autonomia maximă a modelului Audi e-tron GT este de 488 kilometri.

Producția noului model electric se desfășoară la uzina Böllinger Höfe, Neckarsulm, Germania pe aceeași linie de asamblare cu performantul Audi R8.

Rămâi la curent cu noutățile Audi și descoperă noile modele pe site-ul MIDOCAR Audi.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.