Now Reading
Alte 48 de ore la Worthersee

Alte 48 de ore la Worthersee

Dupa o prima zi petrecuta exclusiv la standurile Volkswagen si Audi, in urmatoarele doua am pornit la pas pe strazile adiacente din Reifnitz si in localitatile din tinuturile arondate. In mijlocul unor peisaje fabuloase, se ivea, din loc in loc, cate un grup, ori cate o pacla de corturi si masini. Rumoarea glasurilor se contopea cu cea a motoarelor intr-o singura expresie:”Das Auto!”.

A doua zi a inceput haotic. O coada de mai bine de 6 km ne-a determinat sa facem cale intoarsa si sa pornim pe ruta catre Pyramidenkogel, cel mai mare turn de observatie pe structura de lemn, din lume. Panorama de deasupra Lacului Worthersee, de la 83 de metri inaltime, este coplesitoare. La baza turnului, masinile din cele 3 parcari par niste jucarii risipite de un copil pe un covor colorat in verde si albastru.

Intre timp, la standul Audi…

… membrii board-ului isi faceau aparitia pentru a prezenta conceptul TT clubsport Turbo. Luca de Meo, Ulrich Hackenberg, Rupert Stadler si Hubert Waltl au sustinut o conferinta de presa, in care au punctat impactul noii tehnologii e-turbo, care doteaza modelul. Compresorul electric bi-turbo montat pe o unitate TFSI este o premiera in lumea auto, iar Worthersee Tour a fost locul si momentul perfect pentru dezvaluirea acestei tehnologii catre publicul pasionat de putere si performanta. Hackenberg a confirmat ca aceasta tehnologie va intra in curand in productie si pe motoarele TDI.

W150059_medium

 

Golf GTE Sport

Ne-am reintors in Refnitz dupa-amiaza, cand la standul Volkswagen avea loc dezvaluirea unui concept futurist, bine tainuit de fabrica: prototipul Golf GTE Sport. Traditia Volkswagen GT este reinterpretata intr-un Golf high-tech hibrid, realizat aproape in intregime din carbon, cu un interior atipic si performante de circuit. Ansamblul este pus in miscare de trei motoare: un TSI de 1.6 litri, preluat de pe modelul Polo R WRC, si doua motoare electrice, unul inclus in transmisia automata si unul plasat pe axa masinii. Cele trei motoare livreaza o putere totala de 400 CP. In modul electric, masina poate parcurge pana la 50 de kilometri cu emisii zero de CO2.

Strazile Reifnitz-ului au fost de doua ori mai pline decat in prima zi, iar entuziasmul si endorfinele celor prezenti au crescut exponential. Incepand de joi, evenimentul s-a transformat intr-un festival in adevaratul sens al cuvantului: un carnaval al jantelor, suspensiilor si vopselurilor in culori tari, unde fiecare masina poarta cate un element-amprenta din personalitatea proprietarului. Si aici, putem enumera de la placi de surf, butoaie de bere, triciclete, pantofi cu platforma, pana la remorci cu bar si gratar.

Set fire to the rain

Vineri ne-am trezit pe o ploaie torentiala, care s-a prelugit pana dupa micul dejun. Am hotarat sa cercetam localitatile Faak am See, Velden si Maria Worth, in cautare de noi membri ai familiei VAG. Eram convinsi ca la Reifnitz ploaia a alungat orice vizitator si ca vom gasi pe toata lumea cu masina parcata in fata casei, a hotelului, ori a cortului, dupa caz. Aveam sa aflam ca ne-am inselat.

Puncte fierbinti in perioada de dinaintea debutului oficial al Festivalului, astazi cele trei orasele pareau sa-si fi reglat conturile cu “musafirii”. In Faak am See si Maria Worth nu am intalnit niciun grup afiliat Festivalului, in timp ce in Velden, in celebra benzinarie Eni, spiritul GTI Treffen inca agata clienti atat la pompa, cat si la spalatorie.  Desi ploaia nu se oprise, masinile intrau si ieseau pe banda rulanta din spalatorie, semn ca traditia trebuie respectata indiferent de conditiile meteo. Ne-au trecut prin obiectivul aparatului modele diverse, de la Golf R si Audi RS4, pana la clasicele Bus-uri T2 si Golf I.

Spre pranz, ne-am intors in Refnitz. Spre uimirea noastra, strazile erau aproape la fel de pline si “vii” ca intr-o zi cu vreme buna. Am luat la pas parcarile si am cercetat restul stradutelor ramase neexplorate. Din zecile de modele care ne-au impresionat, cateva automobile clasice ne-au cucerit definitiv: un Transporter T1, un Passat B2 GT, un Audi Quattro GT si un Kafer portocaliu.

Am incheiat vizita la Worthersee cu un ultim tur al standurilor oficiale ale marcilor si am asistat la un show incendiar (la propriu), in care Volkswagen a transformat ploaia in flacari.

 

Campania „#MergemLaWorthersee” este sustinuta de Castrol Romania, ALCAR WHEELBASE ROMANIA si Porsche Finance Group, primii doi parteneri mentionati fiind si sponsori oficiali ai evenimentului organizat in Austria.

Foto: Radu Fugarescu

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.