Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Audi Sport quattro la Salonul Auto de la Frankfurt

Publicat în: 05 September 2013, de către: Echipa MIDOCAR

quattro reprezinta mai mult decat o tehnologie. quattro reprezinta o filosofie. Termenul concentreaza atributele siguranta, sportivitate, competenta tehnologica si dinamica a vietii.  De la debutul lui Ur-quattro din 1980, Audi a vandut peste 5 milioane de masini echipate cu tractiune integrala, depasind vanzarile oricarei marci premium din lume. In ultimii 30 de ani, Audi a demonstrat puterea tehnologiei quattro si prin succesele obtinute in competitiile motorsport.

Aniversarea a 30 de ani de la lansarea Sport quattro readuce la viata succesorul acestui model, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Conceptul Audi Sport quattro prezinta evolutia unui model iconic, astazi echipat cu un sistem plug-in hibrid, care dezvolta 700 CP.

Lansat in 1983, legendarul Sport quattro a fost construit pentru omologare in cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. Cu 306 CP/225 kW si numeroase inovatii tehnice, Sport quattro a fost supercarul anilor ’80. Walter Rohrl a condus masina spre victorie in anul 1987 la Pike’s Peak (Colorado, SUA).

Precedat de conceptul prezentat in urma cu 3 ani la Frankfurt, design-ul coupe-ului, pe care Audi il afiseaza in cadrul Salonului de anul acesta, combina ADN-ul primului quattro cu o eleganta dramatica. Postura impunatoare, scoasa in evidenta de culoarea de prezentare in ton galben si de jantele pe 21″, este descrisa de proportii echilibrate si de o caroserie in linii sportive scurte. Discurile de frana sunt realizate din fibra de carbon si ceramica, pentru anvelope 285/30 R 21. Modelul de la care s-a pornit in realizarea conceptului este Audi RS5, pe care il veti gasi negresit, daca priviti spre partea din spate a masinii.

Cu un ampatament de 2.784 mm si o lungime de 4.602 mm, masina este foarte lata si foarte joasa (1.386 mm inaltime). Inspiratia de la predecesorul din anii ’80 se imbina cu tehnologiile de ultima generatie. Montantii C sunt foarte lati, iar farurile sunt aceleasi care echipeaza si modelul Audi A8 Facelift: faruri duble de forma patrata, dotate cu tehnologie Audi Matrix LED. Stopurile au fost redesenate si sunt acum unite cu ajutorul unei linii inguste de culoare rosie.

Grila de forma hexagonala descrie designul pe care l-ar putea purta de acum modelele Audi sport. Marginea de sus urmareste linia capotei, in timp ce partea inferioara subliniaza latimea masinii. Splitter-ul din firba de carbon este proeminent si poarta semnatura diviziei quattro, asemenea modelelor de anduranta. Difuzorul prelungit din spate si indreptat in sus este realizat tot din fibra de carbon. Usile si aripile sunt fabricate din aluminiu rezistent, iar capota, plafonul si portbagajul sunt realizate din polimeri de carbon ranforsat. Rezultatul este un sistem performant de 1.850 kg, cu bateria inclusa.

Constructia ultra-usoara Audi este completata de materiale din carbon si la interior. Volanul cu 3 spite multifunctional a fost redesenat, bordul are un vitezometru montat central, iar unitatea Audi MMI ofera acces la optiuni precum ceasul contracronometru si informatii despre pistele de raliu.

Motorul 4.0 TFSI V8 produce 412 kW/ 560 CP si 700 Nm, in timp ce motorul electric de forma unui disc rotund adauga angrenajului 110 kW si 400 Nm, conducandu-l spre un total de 700 CP. Bateria Li-Ion are o autonomie de 50 de kilometri, in rularea exclusiva pe modul electric. Sunt disponibile trei tipuri de operare ale motoarelor: EV – exclusiv electric; Hybrid – alterneaza folosirea celor doua motoare in functie de caracteristicile drumului; Sport – functia “electric boost” sustine si maximizeaza performanta motorului turbo. Atunci cand motorul V8 si cel electric lucreaza impreuna, masina atinge 100km/h in 3.7 secunde, la un consum de numai 2.5 l/100 km. Viteza maxima constructiva este de 305 km/h.

Audi Sport quattro va fi dezvaluit la Salonul de la Frankfurt, desfasurat in perioada 12-22 Septembrie.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.