Now Reading
Audi Crosslane Coupe Concept, dezvaluit la Paris

Audi Crosslane Coupe Concept, dezvaluit la Paris

03.10.2012

Seria de inovatii de care va beneficia platforma Audi in urmatorii ani a fost prezentata intr-un singur concept, in cadrul Salonului Auto de la Paris: Audi Crosslane Coupe.
Conceptul depaseste tot ceea ce stiam despre platformele modelelor Q si sintetizeaza viitoarele linii de design, tehnologie si inginerie mecanica abordate de marca Audi.

Conceptul Crosslane este in acelasi timp un coupe, un crossover si o decapotabila. Reprezinta o anticipare a nevoilor pe care soferii le vor avea in mediul urban, in urmatorul deceniu. Disponibil in doua sau in patru locuri, Crosslane Coupe este un hibrid prevazut cu un motor eficient TFSI pe benzina, de 1.5 litri, in trei cilindri, ajutat de doua motoare electrice: unul functioneaza la pornirea motorului si se comporta ca un alternator, iar celalalt ofera demaraj masinii. In total, ansamblul ajunge la 177 CP si la un consum de 1.1%, iar autonomia in modul electric este de 85 Km.

Motorizarea de tip dual-mode hybrid este cea mai recenta inovatie marca Audi, dezvoltata in spiritul eficientei si al ecologiei. Aceasta ii permite masinii sa atinga 100km/h in doar 8.6 secunde, iar in 9.8 secunde pe modul full-electric. In privinta emisiilor, Crosslane Coupe nu depaseste 26 g CO2/km pe timpul rularii in modul hibrid.

In full-electric, masina ruleaza pana la viteza de 130 km/h, iar peste acest prag, motorul TFSI este cel care devine principalul propulsor, dar care poate fi ajutat in continuare de unul dintre cele doua motoare electrice. In plus, prin optiunile “Cruise” si “Race”, soferul poate alege sa prioritizeze folosirea motorului electric, ori stilul de condus dinamic. Propulsia motorului in modul “Cruise” este atat de lina, incat soferul nu simte kick-ul masinii atunci cand apasa pedala si motorul pe benzina intra in functiune.

Pentru Crosslance Coupe, Audi a folosit in premiera un mix exotic de materiale ultra-usoare. Aluminiul, fibra de carbon si fibra de sticla ranforsate cu polimeri au generat caracteristica multimateriala a masinii. Rezultatul este un automobil cu o structura puternica, dar foarte usoara (mai putin de 1.400 kg).

Portbagajul este integrat separat in structura masinii: este atasat scaunelor din spate. La apasarea unui singur buton, intreaga unitate a acoperisului se deplaseaza pe o lungime de 40 cm pentru a separa portbagajul de bancheta din spate si pentru a izola bagajele.

Contrar asteptarilor, interiorul masinii nu epateaza prin design si este construit rational. Se remarca formele geometrice,  stilizate, iar materialele folosite sunt derivate din fibra de sticla ranforsata, material cauciucat si piele semi-anilina.
Sistemul de infotainment Audi Connect beneficiaza de noi functii. Fotografii si clipuri video pot fi distribuite in timp real direct de la bordul masinii, iar programul “Escape Manager” permite generarea de review-uri pentru rutele alese si distribuirea acestora in reteaua conducatorilor Audi.

Productia pe platforma Crosslane Coupe este anuntata pentru anul 2015, iar primul model care va beneficia de aceste caracteristici va fi Audi Q2, urmat de Q4 si Q6.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.