Now Reading
Silver Arrow se intoarce acasa

Silver Arrow se intoarce acasa

07.09.2012

In urma cu cateva zile, Audi a reintrat in proprietatea unui model rar, fabricat de Auto Union in anii ’30. Exemplarul original care a marcat debutul in motorsport al Audi, celebrul Silver Arrow (Type D), s-a reintors in fabrica Audi, care acum detine trei dintre cele cinci masini originale de curse construite de Auto Union.

Legenda seriei de masini Silver Arrow s-a nascut in anii ’30, cand Ferdinand Porsche a preluat conducerea Auto Union, companie rezultata din fuziunea dintre Audi, DKW, Horch si Wanderer. Porsche a gandit design-ul aerodinamic si eficient al acestor masini si a plasat pentru prima data motorul in spatele soferului, pe centrul sasiului. Aceasta platforma a fost preluata ulterior si in Formula 1 de Cooper, catre sfarsitul anilor ’50.

Cu 485 de cai putere, motor in 16 cilindri si twin-supercharged, Silver Arrow a castigat numeroase editii Grand Prix ale epocii. La volanul unui Type D, soferul de curse Bernd Rosemeyer a atins viteza de 380 km/h pe circuitul de la Avus, stabilind un nou record de viteza in anul 1937.

In urma celui de-al doilea Razboi Mondial, fabrica unde erau produse modelele Silver Arrow a fost ocupata de trupele sovietice, iar masinile Auto Union au reprezentat o parte din compensatiile de razboi pe care Germania le datora.

Nici chiar dupa fondarea companiei Audi in Ingolstadt in 1949, masinile nu au revenit in posesia fabricii, deoarece niciun model nu mai era de gasit. Abia in anul 1970 au aparut zvonuri ca o parte dintre exemplarele originale produse de Auto Union s-ar afla inca pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice.

Paul Karassik este numele colectionarului care, dupa 10 ani de vizite si cercetari pe teritoriul Rusiei si al Ucrainei, a reusit sa descopere si sa negocieze ramasitele a doua exemplare Silver Arrow.

Desi masinile au fost recompuse treptat, timp de douazeci de ani, abia in 1990 Paul Karassik a luat legatura cu reprezentatii departamentului Audi Tradition pentru a le restaura complet. Astfel, pe 1 Octombrie 1994 una dintre masini avea sa fie expusa pentru prima data publicului sub aceeasi forma sub care se nascuse, pe circuitul de la Nurburgring. Audi a cumparat atunci de la Paul Karassik modelul de productie 1938.

In 1999, colectionarul a vandut mai departe si celalalt model Silver Arrow Type D produs in 1939, iar in urma cu cateva saptamani, acesta a s-a reintors la Audi.

Masina este expusa in prezent in Muzeul Audi din Ingolstadt, fiind una dintre cele mai valoarase masini din colectie.

 
Sursa informatiilor: news.drive.com.au
Sursa foto: fourtitude.com

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.