Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Noul Volkswagen Golf

Publicat în: 05 September 2012, de către: Echipa MIDOCAR

5.09.2012

Cea de-a saptea editie Volkswagen Golf incepe de acolo de unde a ramas predecesorul sau. Continuitatea este tema abordata de Noul Volkswagen Golf in cel mai recent capitol al istoriei sale de succes. Design-ului exterior ramane fidel liniei iconice Volkswagen hatchback, in timp ce nucleul sau renaste pe o noua platforma: MQB. 

Inconfundabil, atractiv, performant – sunt cuvintele cheie care descriu de la exterior catre interior Noul Volkswagen Golf.

Interiorul puternic stilizat emana calitate premium. In centru se afla un display de 5, 5.8 sau 8 inch, de tip touchscreen capacitiv, care beneficiaza de functia swipe, derivata din cea a smartphone-urilor, pentru zoom pe hartile sistemului de navigatie, ori pentru rasfoirea albumelor audio. Consola dispunde de un hard de 64 GB, precum si de porturi de conectare a navigatiei la tablete si smartphone-uri.

Spatiul interior a fost reconfigurat datorita disparitiei franei de mana clasice, a modularitatii banchetei din spate, iar noile scaune ergoActive (cu reglare pe patru directii si functie de masaj) aduc un plus de confort soferului. Volanul multifunctional permite reglajul functiilor de infotainment si are incorporate, pentru prima data, padele pentru cruise-control.


Design-ul nu a suferit modificari capitale, insa forma masinii este acum mai sportiva si mai aerodinamica. Blocurile optice ale seriei anterioare au fost upgradate, aparand acum mai ascutite si mai proeminente, iar grila mai discreta. De asemenea, puntea fata a fost pozitionata cu 43 de mm mai aproape de compartimentul motor, ceea ce se inseamna mai mult spatiu.
Modelul german proaspat lansat este mai lung cu 56 mm decat predecesorul (ajungand la 4.255 de mm lungime), mai lat cu 13 mm, iar garda este mai  joasa cu 28 mm. Ampatamentul a crescut cu 59 mm, iar ecartamentele fata si spate cu 8 mm, respectiv 6 mm. Prin punerea la punct a acestor detalii, coeficientul aerodinamic al masinii a fost imbunatatit cu 10%.
Si portbagajul a fost suplimentat cu 30 de litri, ajungand acum la un volum de 380 de litri.

Fata de generatiile cinci si sase, Noul Golf este primul Volkswagen care beneficiaza de platforma tehnica inovativa MQB (Modularer Querbaukasten) a grupului VAG,  disponibila in prezent si pe noul Audi A3.

Arhitectura MQB presupune echiparea masinii cu un motor dispus transversal, nu longitudinal; acest lucru se traduce prin scaderea greutatii autovehiculelor, adaptabilitate la noile motoare de tip MBO (fie pe benzina, fie turbo-diesel modulare), reducerea cu pana la 90% a numarului de combinatii intre propulsoare si cutii de viteze si, mai ales, posibilitatea de eficientizare a costurilor de productie.

Multumita acestei platforme revolutionare, dar si a folosirii materialelor ultra-usoare si ultra-rezistente in proportie de 28%, Noul Volkswagen Golf cantareste cu aproximativ 100 de kilograme mai putin decat seria anterioara. Astfel, masa proprie a modelului de intrare in gama are valoarea impresionanta de 1,050 de kilograme!

In privinta noilor tehnologii de la bordul masinii, Noul Golf dispune de intreg pachetul tehnologic Volkswagen. Soferii si pasagerii nu au fost nicicand mai inconjurati de sisteme de protectie si atentionare:

  • Diferenţial blocabil electronic XDS;
  • Multicollision Brake – franare cu decelerare, care ii permite soferului sa continue sa manevreze masina in siguranta);
  • PreCrash – sistem care detecteaza un posibil impact, inchide automat geamurile si tensioneaza centurile de siguranta;
  • Lane Assist – avertizeaza soferul in cazul in care paraseste involuntar (sau fara sa semnalizeze) banda de mers;
  • Adaptive Cruise Control – functie de franare si accelerare automata;
  • Front Assist – functie care detecteaza distanta fata de masina din fata, avertizeaza soferul si franeaza;
  • City Emergency Brake – poate chiar opri masina la viteze de sub 30km/h in cazul unei coliziuni iminente (implementata, de asemenea, pe modelele up! si Touareg);
  • Dynamic Light Assist – faruri cu functie adaptiva;
  • Electric Parking Brake – frana de mana electrica cu auto-hold, care pe langa utilitate, contribuie si la degajarea spatiului dintre pasagerii din fata;
  • Optical Parking System – pilot de parcare automata cu vedere de deasupra masinii;
  • Traffic Sign Recognition – recunoasterea semnelor de circulatie si atentionare asupra lor;
  • Fatigue detection system – sistem care monitorizeaza gradul de oboseala al soferului.

Volkswagen ofera in premiera un sistem de selectare a stilului de condus, cu 4 moduri standard si un al cincilea disponibil numai impreuna cu sasiul adaptiv DCC. Soferul poate opta intre Eco, Sport, Normal si Individual, respectiv Comfort (cu DCC).

Toate motorizarile sunt disponibile in standard cu functia Start & Stop, cu recuperarea energiei de franare. Motoarele pe benzina sunt turbo si cu injecţie directa, cu puteri cuprinse intre 85 şi 140 CP. Motorul de 1.4 litri TSI cu tehnologia dezactivarii cilindrilor ofera 140 CP si anunta un consum de 4.8 litri/100 km. Tehnologia dezactivarii cilindrilor presupune ca doi dintre cei patru cilindri sa se dezactiveze automat atunci cand motorul este tinut la turatii constante, intre 1.400 si 4.000 rpm.
Motoarele pe motorina sunt, de asemenea, exclusiv turbo, de la 105 CP la 150 CP, cu aceleasi consumuri si emisii scazute. Gama va fi completata ulterior de varianta Blue Motion, care va consuma doar 3.2 litri/100 km.

Preturile pentru Noul Volkswagen Golf urmeaza a fi comunicate in cursul lunilor octombrie-noiembrie sunt accesibile aici.

 

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.