Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

De ce sunt masinile nemtesti nemuritoare?

Publicat în: 12 July 2012, de către: Echipa MIDOCAR

12.07.2012

Oricine cauta sa inteleaga de ce Germania ramane puterea economica a Europei, nu are nevoie sa verifice foarte multe amanunte. Trebuie doar sa arunce o privire asupra industriei auto. De la inceputul anului, marcile auto nemtesti au inregistrat record dupa record in vanzari.

Logica ne spune ca sectorul auto nu este printre cele mai fericite in vreme de recesiune. Insa chiar si atunci cand majoritatea populatiei se confrunta cu diminuarea venitului, Germania vinde masini premium la preturi premium. In conditiile majorarii pretului la pompa, Germania beneficiaza in continuare de profiturile generate de motoare precum V6 si V8. Iar cand tendinta consumatorilor este de a cumpara masini mai mici si mai economice, limuzinele nemtesti apar din ce in ce mai impunatoare in fata clasei mini, mai performante si mai accesorizate decat un zbor la prima clasa.

Care ar putea fi secretul industriei auto germane? Inteligenta, mana de lucru sau pur si simplu sortii sunt de partea lor?

Fortune Magazine a descoperit zece avantaje unice care fac marcile nemtesti sa fie nemuritoare.

1. Masinile nemtesti sunt adanc inradacinate in istoria tarii si in progresul economic al Germaniei si au contribuit la ascensiunea tarii, sustinand-o din interior. In plus, poporul german este foarte reverentios la adresa mostenirii auto de care beneficiaza si nu ezita sa le insufle acest sentiment clientilor globali.

Sursa: http://dayerses.com

2. Nicio tara (nici macar Italia) nu are o mostenire mai mare pe pistele de raliu. Vorbim aici despre Sageata Argintie D-Type a lui Hitler, produsa in 1938 de Auto Union (Audi) si Mercedes, despre piloti precum Juan Fangio, Stirling Moss si Michael Schumacher, despre celebrul circuit de la Nurburgring, ori despre cea mai proaspata victorie obtinuta la cursa de la LeMans: primul hibrid din istorie care castiga cursa de 24 de ore de pe circuitul Sarthe este o masina nemteasca (Audi R8 e-tron).

Sursa: http://dayerses.com

3. Cei aproximativ 13.000 de km ai Germaniei desfasurati exclusiv pe Autobahn sunt printre putinele drumuri publice care nu cunosc limita de viteza. Producatorii nemti au stabilit un gentlemen’s agreement referitor la viteza recomandata a masinilor, care sa nu depaseasca 250km/h, insa acul kilometrajului poate urca in unele conditii pana la 304km/h. Nicaieri in lume nu sunt construite masini care sa profite, inca din faza de prototip, de sosele de test fara limita de viteza. Acum poate ca intelegem de unde provin entuziasmul si adrenalina pe care constructorii le insufla motoarelor nemtesti.

Sursa: Gettyimages

4. Producatorii germani se bazeaza pe cateva caracteristici de baza in constructia modelelor lor. Aceste trasaturi provin din personalitatea pe care o inspira insasi marcile nemtesti: angajament, relevanta, autenticitate, coerenta, respect. In plus, provenind dintr-o cultura masculina, masinile Germaniei sunt injectate inca de pe linia de fabricatie cu steroizi.

Sursa: Audi DE

5. Inginerii germani ocupa podiumul unei tari intens premiata pentru reusitele din industria constructoare si din tehnologie, ceea ce explica si titluratura “Doctor Inginer” a majoritatii persoanelor aflate la conducerea companiilor auto din Germania. Sa nu uitam ca tot nemtii, Otto si Diesel, au fost inventatorii motoarelor folosite astazi in intreaga lume de industria constructoare de autovehicule.

Sursa: http://www.behance.net

6. Asa cum si publicatia “The Economist” afirma, “nemtii produc bunuri pe care vor sa le cumpere consumatorii din tari cu economie in creste”. Drept dovada, vanzarile Audi in China au crescut in luna mai a acestui an cu 44,2%!

Sursa: http://www.inautonews.com

7. Comunicarea brandurilor nemtesti are o usoara nuanta de aroganta si de ego-centrism menite sa ilustreze ambitia si persistenta cu care masinile germane opereaza pe o piata care, in final, in mod inevitabil, se va lasa cucerita.

8. Nemtii isi respecta valorile, fie ele personalitati istorice, icon-uri culturale… sau chiar masini. Acest fapt face ca identitatea de marca sa fie printre cele mai sensibile subiecte ale producatorilor, care  se transpune in costuri ridicate, aparent nejustificate. Accesorizari nepretentioase, cum ar fi sigla producatorului, pot costa pana la 3.000 E. Insa odata cu ea, primesti si un semn distinctiv de clasa.

Sursa: http://logo-s-collection.blogspot.ro

9. Legata pozitia de status este chiar exclusivitatea brandurilor germane. Tocmai pentru ca sunt lucrate sub “deutsche qualität” si pentru ca transforma un cumparator normal intr-un client de masina germana premium, automobilele nemtesti creeaza cluburi selecte si evenimente elegante pentru membrii comunitatii lor.

Sursa: Audi Middle East

10. In fata platformelor auto nemtesti, toti ceilalti producatori cad in plan secund. Este posibil ca Lexus sa ofere servicii la o calitate ridicata, insa este o marca auto care nu beneficiaza nici de o mostenire istorica, si nici de una culturala. Ferrari este adversarul direct al Porsche, insa vanzarile sale sunt comparabile cu cele ale unui butic, dat fiind ca la fiecare unitate Ferrari vanduta in lume, Porsche vinde 20.

Sursa articolului: Autoblog.com

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.