Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Le Mans – competitia la care Audi a facut legenda!

Publicat în: 22 June 2012, de către: Echipa MIDOCAR

22.06.2012

Pentru prima data in istorie, cursa de la Le Mans este castigata de o masina hibrida.  Dupa ce si-a asigurat pozitia de lider inca din pole position, Audi e-tron quattro a devenit cel mai nou erou al circuitului Sarthe.

Echipat cu un motor turbodiesel ajutat de un propulsor electric, R 18 e-tron quattro nu isi gaseste rival. Drept dovada, Audi nu si-a adjudecat doar primul loc, ci intreg podiumul Le Mans, cu cele doua R18 e-tron quattro, urmate de R18 ultra, clasat pe pozitia a treia.  Cea de-a 80-a editie a cursei a fost transformata intr-o promenada a tehnologiilor Audi si insumeaza cea de-a 11-a victorie a marcii Audi pe circuitul Sarthe.

Audi quattro este unul dintre cele mai faimoase sisteme de tractiune integrala din industria auto. Prima demonstratie a conceptului quattro a avut loc in 1981, in cadrul unui show auto. Campionat dupa campionat, Audi si-a construit un nume demn de performantele sale in domeniul moto-sport si a revenit, in 2012, cu un nou model pentru pistele de racing: R18 e-tron quattro.

Cu o istorie de mai bine de treizeci de ani, Audi se reinventeaza si creeaza primul hibrid diesel pentru cursa de la Le Mans, a carei victorie si-a revendicat-o inca de la inscrierea in pole position. Din anul 1999, cursa de la Le Mans a oferit un veritabil laborator de teste pentru tehnologiile Audi. Dupa prima victorie din 2011 cu un model TFSI, in 2006 a urmat trimful primului diesel TDI, iar acum o masina hibrida isi anunta debutul. Pentru prima data, este permisa inscrierea unui prototip hibrid cu tractiune integrala pe circuitul Sarthe. Tehnologiile noului R18 vor crea o noua linie de productie Audi, bazata pe primele experimente ale motorizarii electrice cuplata la tractiune integrala si imbunatatita de design-ul lightweight. Sistemul integrat in axul frontal este comprimat de doua transmisii, unitatea generatoare a motorului include un angrenaj planetar, o volanta electronica dotata cu acumulator si o unitate etansa pentru curentul electric. Motorul electric al modelului Audi R18 e-tron quattro actioneaza rotile din fata, ceea ce inseamna ca toate cele patru roti sunt actionate atunci cand se foloseste energia recuperata.

In lipsa unei lunete care sa asigure vizibilitatea posterioara corecta, Audi a dotat prototipurile R18 din Le Mans cu o camera care sa capteze imagini pe care sa le transmita pilotului pe un display in cockpit. Scopul acesteia este legat de vizibilitatea posterioara in timpul competitiei.

In plus, Audi a recurs la e-sound pentru a crea sunetul viitorului masinilor sale:

Audi are in plan dezvoltarea a sase noi concepte revolutionare care vor dota masinile sale cu senzori tehnologici:

  • Incarcarea acumulatorilor masinilor electrice prin  retea Wireless
  • Parcare automata asistata
  • Revolutionarea compozitilor folositi la fabricarea sasiului, astfel incat acestia sa minimalizeze greutatea totala a automobilelor
  • Implementarea comenzilor inteligente multi-touch pe sistemele de navigatie
  • Sistem de scanare a drumului pentru adaptarea predictiva a suspensiei la o distanta de 20 de metri
  • Dezvoltarea unei tehnologiei OLED (diode care emit lumina organica)

De curand, Audi a obtinut premiul pentru “Motorul international al anului 2012”. Motorul de 2.5 litri TFSI montat pe Audi RS3 Sportback si pe TT RS Coupe si Roadster prezinta atat turbocharger, cat si injectie directa pe benzina, mizand pe doua dintre cele mai avansate Audi.  Tot in 2012, Audi a fost distins cu premiul “red dot ”, pentru designul noului Audi A6, intr-o competitie cu alte 4.500 de modele de design.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.