Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Audi creeaza un nou concept in mobilitatea pe doua roti: Audi e-bike Worthersee

Publicat în: 15 May 2012, de către: Echipa MIDOCAR

15.05.2012

Ghidat de performanta, Audi a exploatat tehnologia dezvoltata pentru autovehicule si a transformat-o intr-o provocare pentru cei care prefera mobilitatea pe doua roti.

In cadrul inalnirii anuale a fanilor grupului Volkswagen AG, desfasurata la Worthersee, in perioada 16-19 mai 2012, Audi va prezenta in exclusivitate conceptul primei bicicletei electrice eco, o bicicleta sport care nu se incadreaza in tipare.

Nu este o bicicleta electrica conventionala, si nici o bicicleta de ciclism, ci este descrisa drept un produs premium conceput de Audi pentru sportul practicat aproape la nivelul de performanta si ciclism acrobatic.

Audi e-bike Worthersee reuneste cateva dintre conceptele caracteristice ale marcii sub cupola careia se dezvolta – design sofisticat, standard inalt de calitate, conectivitate –  alaturi de cea mai noua tehnologie folosita la fabricarea autovehiculelor electrice eco: tehnologia e-tron. Audi e-bike Worthersee exploreaza limitele a ceea ce este posibil si fezabil in termeni tehnologici la nivel de design si dinamica, materiale folosite, mobilitate electrica si conectivitate.

Conceptul prezentat la Worthersee este futurist la prima vedere: o bicicleta a timpurilor ce stau sa vina. Toate componentele, inclusiv pedalele, au fost regandit de catre designerii Audi, iar rotile de 26 de inchi realizate din carbon cantaresc numai 600 de grame. In plus, pentru prima data, spitele rotilor unei bicilete au fost prevazute cu canale de ventilatie sub forma de lamele, care potenteaza aerodinamica produsului.

Realizat din fibra de carbon, cadrul bicicletei cantareste doar 1.600 de grame si se bazeaza pe principiile bionice existente in natura. Intarirea materialului s-a facut doar in punctele de pe bicicleta pe care se lasa mai multa greutate. Micsorarea greutatii bicicletei compenseaza insa prin bateria Li-Ion de 5 kg, alimentata la 48 V.

Si pentru ca este totusi un moped propulsat de un motor, roata din spate este pusa in miscare de un lant. Motorul electric este reprezentat de un magnet permanent, pozitionat pe punctul cel mai inferior al cadrului. Cuplul maxim dezvoltat este de 250Nm, iar energia dezvoltata de motor ajunge la 2.3 kW si reprezinta o noua performanta atinsa in segmentul bicicletelor electrice.

Audi e-bike Worthersee beneficiaza de 5 “viteze” (presetari), iar biciclistii pot alege sa se foloseasca de pedale fie integral, fie partial (cu asistare din partea motorului electric) sau sa activeze complet modul electric. Deplasarea in modul “asistat” poate atinge si 80km/h, in timp ce viteza de deplasare pentru modul “full electric” nu va depasi 50km/h. Utilizatorul este cel care controleaza puterea si viteza bicicletei, iar setarile se fac de pe computerul de bord, prevazut cu un sistem de conectare prin WLAN la un smartphone.

Imobilizatorul clasic pentru biciclete este inlocuit de accesarea digitala a unui cod direct de pe telefon care ii permite doar proprietarului sa deblocheze bicicleta, iar prin pornirea camerei video a smartphone-ului este posibila transmiterea online al calatoriei, in timp real. Accesarea hartilor prin GPS si share-uirea locatiei prin intermediul Facebook sunt, de asemenea, posibile.

Solutiile de edinfotainment pe care Audi le va prezenta la Worthersee sunt fara precedent in lumea vehiculelor pe doua roti si preconizeaza un nou trend in materie de mobilitate electrica.

Sursa foto.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.