Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Cea mai avansată limuzină din clasa business – noul Audi A6

Publicat în: 30 March 2011, de către: Echipa MIDOCAR

30.03.2011

Audi stabileste inca o data standardele! Urmasul celei mai de succes limuzine business din lume are solutii noi de oferit in toate domeniile tehnicii. Caroseria este foarte usoara, gratie unei cote foarte ridicate de componente din aluminiu. Sortimentul de sisteme de asistenta si multimedia este foarte larg si utilizarea este intuitiva.

Noul Audi A6 porneste cu cinci motorizari, doua pe benzina si trei TDI. Intervalul de putere este intre 177 CP si 300 CP. Putin mai tarziu urmeaza sa apara Audi A6 hibrid – acesta combina puterea unui V6 cu consumul unui motor in 4 cilindri. Si in cazul transmisiilor, Audi ofera numeroase posibilitati. Sistemul dinamic Audi drive select este extins cu un mod suplimentar – programul efficiency.

Odata cu noul A6, al saptelea din generatia sa, Audi revolutioneaza clasa superioara. Cu multe inovatii tehnice si cu constructiile usoare de aluminiu, acesta va continua sa scrie urmatorul capitol al marii povesti de succes al lui A6.

Designul dezvaluie un caracter atletic si eleganta. Limuzina are 4,92 m lungime si 1,87 m latime, dar numai 1,46 m inaltime, cele mai sportive proportii din segmentul sau. Capota lunga, linia joasa si curbata a plafonului si liniile proeminente de pe aripi formeaza o imagine globala dinamica. Pe partea frontala, expresia marcanta este subliniata de farurile optionale cu LED-uri.

Caroseria noului Audi A6 este deosebit de usoara, rigida si sigura, datorita unui concept inteligent de design mixt. Numeroasele componente de aluminiu si otelurile hightech reduc greutatea sa cu aproximativ 30 de kilograme fata de modelul precedent – formand astfel coloana vertebrala a unui concept consecvent de constructie usoara.

Noua limuzina business cantareste, in functie de versiune, cu pana la 80 de kilograme mai putin decat modelul precedent – Audi, precursorul construcţiilor usoare in competitia internationala, a intors inca o data spirala greutatii si a ridicat stacheta pentru constructiile usoare. A6 2.0 TDI de exemplu nu cantareste mai mult de 1.575 de kilograme.

Caroseria ofera si alte puncte forte: materialele moderne si metodele de construcţie asigura un nivel sonor foarte scazut in habitaclu. Reglajul fin al tuturor componentelor si amortizarea hidraulica consecventa pe axe si pe trenul de rulare ofera un confort excelent de vibratie.

Puternic si ultraeficient: cele cinci motorizari

Audi trimite in ring noul A6 cu cinci motorizari puternice si ultraeficiente in patru si sase cilindri. Cele doua motoare pe benzina si cele trei pe motorina au intre 130 kW (177 CP) si 220 kW (300 CP). Toate agregatele folosesc tehnologiile din platforma modulara a eficientei – termomanagementul inovativ, sistemul start-stop si sistemul de recuperare. In comparatie cu modelul precedent, consumul a scazut cu pana la 21% – o valoare de varf in piata concurentiala.

Motorul cel mai economic din program este 2.0 TDI. Coroborat cu cutia de viteze manuala, acesta se mulţumeste in medie cu 4,9 litri carburant la 100 de km, echivalentul de dioxid de carbon de 129 g/km. Mai tarziu va urma modelul Audi A6 hibrid. Motorul sau TFSI si electromotorul asigura cu randamentul de 180 de kW (245 CP) o propulsie sportiva. Consumul mediu este de numai 6,2 litri la 100 de km (valoare preliminara).

Audi a pregatit pentru noul A6 o gama larga de transmisii – un alt punct forte al marcii. In functie de motorizare, exista o cutie de viteze manuala in 6 trepte, un multitronic sau, ultima noutate, S tronicul sportiv. Prin raportul mare de transmisie si prin frecarea interna scazuta toate motoarele contribuie la eficienta limuzinei.

Forta este pusa pe sosea, in functie de motorizare, prin tractiune fata sau tractiune integrala. Tractiunea integrala permanenta quattro se prezinta in cea mai actuala etapa a evolutiei sale – coroana dintată – diferentialul central si distributia selectiva a momentelor asigura tractiune suverana, stabilitate si dinamism. In curand Audi va livra pentru motorizarile de top diferentialul sport, care distribuie activ momentele intre rotile din spate.

Datorita designului sau deosebit, sasiul noului A6 combina confortul suveran cu precizia sportiva. Manetele sale sunt din aluminiu,  servodirectia are un nou propulsor electromecanic, care ii confera eficienta inalta. Limuzina ruleaza pe roti cu un diametru  de 16 pana la 18 inch, in spatele carora se afla frane puternice.

Sistemul dinamic Audi drive select este dotare de serie la toate motorizarile, la variantele de A6 cu tractiune fata, ESP-ul cu blocare electronica transversala face actionarea si mai agila. La cerere, Audi livreaza suspensia confortabila adaptive air suspension impreuna cu amortizarea controlata. Directia dinamica, de asemenea optionala, va urma.

Eleganta sportiva: interiorul

Habitaclul spatios al noului Audi A6 continua stilul vanjos al designului exterior. Elementul sau predominant este o insertie decorativa,  care ii înconjoara pe sofer si pe copilot – asa-numitul wrap-around. Linia eleganta a fatadei bordului de instrumente accentueaza arcuirea spatiului destinat soferului.

Fiecare detaliu din interior este o dovada a atentiei cu care Audi construieste masini. Toate materialele, printre care un furnir de tip nou in tehnica lemnului stratificat, sunt alese si prelucrate cu grija. La cerere, scaunele din fata pot avea functii de ventilatie si masaj. O iluminare ambientala sau un pachet de lumini interioare ii confera interiorului efecte deosebite.

Noul Audi A6 aduce cu sine conceptul logic de ergonomie, care caracterizeaza toate modelele marcii. O climatizare automata eficienta si sistemul imbunatatit MMI reprezinta dotare de serie; optional, Audi poate livra un sistem head-up display, care proiecteaza informatii importante pe parbriz.  La cerere, este disponibil si sistemul de navigatie MMI plus cu MMI touch. Sistemul de navigatie de pe hard-disc poate fi actionat prin touchpad.

Serviciile online, asigurate prin parteneriat de prestatorul de servicii Google, conecteaza limuzina la internet prin telefonul auto cu bluetooth. Un modul UMTS aduce imagini si informatii de pe Google Earth pe monitor si le deruleaza impreuna cu ruta de navigatie, un hotspot WLAN stabileste contactul cu terminalele mobile. In varful gamei HiFi se afla sistemul audio avansat de la Bang & Olufsen.

Sistemul de navigatie MMI plus colaboreaza intensiv cu sistemele optionale de asistenta si de siguranta la noul A6. Acesta transmite datele pentru trasee catre sistemul de comanda al farurilor, cutia de viteze automata si sistemul Adaptive Cruise Control cu functia Stop & Go. Astfel, aceste sisteme pot recunoaste scenarii complexe si il pot sprijini pe sofer. In multe situatii, sistemul de siguranta Audi Pre- sense poate reduce accidentele si urmarile lor sau chiar le poate evita. Sistemul Audi Active Lane Assist il ajuta pe sofer sa mentina cursul autovehiculului A6, asistenta de parcare ii preia sarcinile la parcare.

Noul Audi A6

Caroseria

–       lungime 4,92 m, ampatament 2,91m, capacitatea portbagajului 530 litri

–       caroserie usoara, multe componente din aluminiu si din otel ultrarezistent

–       faruri Xenon plus si LED impreuna cu stopuri LED, precum si Adaptive Light inclusiv optiunea de reglare a distantei farurilor

Habitaclu

–       habitaclu cu caracter luxos si conditii marinimoase de sedere

–       dotare de serie cuprinzatoare cu sistem de comanda MMI Radio, tasta de pornire-oprire a motorului, volan multifunctional, doua monitoare, climatizare automata, consola centrala frontala, Audi Pre- sense si instalatie de reglare a vitezei

–       iluminare ambientala si banchete confort cu functie de ventilare si masaj, livrabile optional

Propulsie

–       livrabil cu motor de patru si de sase cilindri, la inceput doua motoare pe benzina si trei TDI

–       motor dezvoltat 2.0 TDI cu 130 kW (177 CP), emisii CO2 129 g/km

–       V6 TDI cu cilindree de 3.0 litri, 150 kW, emisii CO2 13 7g/km

–       Hibrid A6 sportiv cu 180 kW (245 CP)

–       Cutie manuala, Multitronic si S tronic ca transmisie

–       Patru cilindri cu tractiune fata, V6 dotare serie sau optional cu propulsor quattro si diferential mediu cu roata cu coroana dintata, optional diferential sport pentru distribuire variabila a fortelor pe rotile din spate

Sasiu

–      sasiu sofisticat, roti cu diametrul de 16 pana la 20 de inch

–       servodirectie electronica ultraeficienta

–       sistemul dinamic Audi Drive Select este dotare de serie

–       suspensie Adaptive Air Suspension cu optiunea de amortizare reglata

–       ESP cu blocare electronica transversala pentru modelele cu tractiune fata si distribuire selectiva a momentelor pentru autovehiculele quattro

Sisteme de asistenta si de infotainment

–       la cerere, navigatie MMI plus cu MMI touch si display de opt inch, servicii online de la Google, precum si sistem audio avansat Bang & Olufsen

–       sisteme de siguranta si de asistenta ultramoderne ca Audi Pre sense, Adaptive Cruise Control cu functie Stop & Go, Audi Active Lane Assist, Audi Side Assist, asistent de vedere nocturna, indicator de limita de viteza si asistenta de  parcare

–       head-up display

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.