Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Farmecul broscutei din Wolfsburg

Publicat în: 04 August 2010, de către: Echipa MIDOCAR

04.08.2010

Beetle sau Bug, Kafer (gandac), Scaraveos (scarabel), Garbus (cocoasa), Boble (bula), Kostenurka (testoasa) sau Broscuta… sunt cateva porecle pe care le-a inspirat modelul de la care porneste istoria Volkswagen.  O masina nascuta din pasiune, care la randul ei a starnit pasiuni si a fost o sursa de inspiratie pentru artistii din diferite domenii.

Am putea aminti aici in primul rand artistii din domeniul publicitatii, referindu-ne la Bill Bernbach si celebra sa campanie creata pentru modelul Beetle: Think Small. Aceasta atitudine i-a inspirat-o broscuta, acum legendarului Bill Bernbach, iar el a stiut sa exploateze aceasta idee la maxim. In vreme ce toata publicitatea creata in jurul marcilor auto, din America anilor ’50-’60, punea accentul pe atribute ce exprimau duritate, forta si dimensiuni XXL, acesta a avut curajul de a evidentia exact caracteristicile opuse afisate de micul automobil. „Think Small”, „Lemon”, „Will we ever kill the bug?” sunt cateva din mesajele prin care Bill Bernbach le-a explicat americanilor de ce Volkswagen Beetle are calitatile unei „masini a poporului” si de ce nu, a poporului american?

sursa imaginii: www.bevezetem.hu

Think Small, o campanie care s-a identificat perfect cu produsul promovat – mic, simplu, original – a devenit una dintre cele mai apreciate creatii din istoria publicitatii. Cum a reusit Bill Bernbach sa faca America intreaga sa se indragosteasca de „gandacul” nemtesc? „The magic is in the product” spunea el…

Asta credem si noi, reluand istoria acestui model unic, ce a rezistat in timp, cu o infatisare aproape neschimbata. Milioane si milioane de oameni din intreaga lume si-au achizitionat acest model, pentru ca desi erau atat de diferiti, fiecare s-a regasit intr-o oarecare masura in Beetle, fiecare a fost inspirat de aceasta masina incepand prin a-i da un nume si mergand pana la a-l personaliza in cele mai diverse feluri.

Pentru a satisface aceasta nevoie a publicului, Volkswagen a lansat in 2006, pentru modelele New Beetle si New Beetle Cabrio portofoliul Beetle Art.  In colaborare cu patru renumiti artisti, producatorul a oferit posibilitatea personalizarii masinii cu una dintre cele patru opere de arta, create special pentru  celebra broscuta.

In intreaga lume exista mii de fan cluburi Volkswagen, care aduc impreuna oameni atat de diferiti, uniti printr-o pasiune comuna: broscuta din Wolfsburg. Impresionant este  atunci cand au loc intalnirile acestora, iar intr-o multitudine de masini din acelasi model, nu prea sunt sanse sa gasesti doua asemanatoare ca aspect. Fiecare e imbracata dupa pofta si sufletul proprietarului.

Si la noi exista o comunitate a broscarilor destul de activa. In fiecare an acestia se intalnesc in cateva orase ale tarii, printre care Iasi, Timisoara, Baia Mare sau Targu Mures (unde a avut loc cel mai recent astfel de eveniment), unde pornesc in parada, sub privirile fascinate ale trecatorilor. Pentru ca si acum, cand modelul a iesit din productie, magia lui Beetle continua sa farmece, iar oamenii continua sa iubeasca adevarata si prima masina a poporului.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.