Now Reading
Transmisia minune

Transmisia minune

30.07.2010

Cu zeci de ani in urma, printre concurentii curselor automobilistice, a intrezarit ideea conceperii unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj. Unul dintre participantii acestor curse, a mers mai departe, si a indraznit sa dezvolte incepand din anii ‘80 acest concept.

Volkswagen a creat transmisia DSG (Direct Shift Gearbox) si a reusit sa surprinda intreaga industrie auto in 2003, cand a inceput productia de serie a noii cutii de viteze. O tehnologie care reuneste intr-un singur sistem calitatile unei cutii manuale, dar si avantajele unei transmisii automate. Datorita acestei inovatii Volkswagen, conducatorii auto au cunoscut din acel moment un nou standard de confort in ceea ce priveste dinamica schimbarii vitezelor.

Cutia DSG realizata in 2003 de catre constructorul din Wolfsburg functioneaza pe principiul a doua ambreiaje umede. Acestea sunt sincronizate ca in momentul cuplarii unei trepte de viteze, unul sa se inchida, cel de-al doilea deschizandu-se in acelasi timp. Adica un ambreiaj actioneaza treptele 1, 3, 5 si marsarierul, iar cel de-al doilea ambreiaj actioneaza treptele 2, 4 si 6. In acest fel treptele de viteza sunt schimbate fara a intrerupe fluxul de putere, beneficiu intalnit pana in acel moment doar la transmisia automata. Surpriza a fost ca acest beneficiu nu a venit odata cu un consum ridicat, asa cum se intampla in cazul cutiilor automate.

In scurt timp dupa ce a fost prezentata publicului, cutia DSG a ajuns sa fie instalata pe mai multe modele din Grupul Volkswagen. Dupa doar 5 ani, 25%  dintre modele Touran aveau montate astfel de cutii de viteze.

Entuziasmul cu care a fost primita aceasta tehnologie i-a facut pe inginerii germani sa continue sa imbunatateasca performantele de care era capabila transmisia cu 6 trepte. Astfel, in 2008 au prezentat noua cutie DSG: cu 7 trepte si ambreiaj uscat.

Aceasta cutie are o greutate proprie mai usoara fata de precedenta, fapt ce se datoreaza cantitatii reduse de lubrifiant prezente in interiorul acesteia. Astfel proiectata, transmisia DSG in 7 trepte dovedeste o eficienta mai mare decat precedenta, un consum mai mic, si implicit o valoare redusa a emisiilor poluante.

Inovatia Volkswagen, cutia DSG, este produsa exclusiv in fabrica aflata in Kassel, unde tehnologiile de ultima ora in domeniu permit optimizarea unui sistem atat de performant, astfel incat sa poata oferi  comoditatea unei transmisii automate, un consum redus, fiabilitatea si robustetea unei cutii manuale.

La inceput cutia DSG era instalata doar pe anumite modele din grup. Insa cu timpul am ajuns la nivelul la care fiecare model Volkswagen si aproape toate modelele Audi pot fi dotate cu o astfel de cutie minune, am putea spune. Daca pana acum nu ati avut curiozitatea sa incercati sa conduceti o masina echipata cu o astfel de transmisie, speram ca v-am trezit interesul si ca la umatoarea achizitie auto veti lua in calcul si beneficiile pe care vi le-ar putea oferi o astfel de tehnologie.

View Comments (4)

Leave a Reply

Your email address will not be published.