Now Reading
Premiera internationala la New York: Noua Jetta

Premiera internationala la New York: Noua Jetta

16.06.2010

Premiera internationala la New York: Noua Jetta.

German Engineering: Noua Jetta este una dintre limuzinele cu cel mai mic consum din lume.

Design avangardist: Jetta urmeaza noul ADN al design-ului Volkswagen.

Volkswagen a prezenat noua Jetta, in Time Square – New York, masina fiind complet innoita. Succesorul celei mai populare limuzine germane din America face un salt imens inainte, din punct de vedere al conceptului si al stilului. Design-ul se prezinta mai dinamic decat niciodata.

Comparativ cu prototipul si cu modelul anterior Jetta, dimensiunile au fost reechilibrate: ampatamentul (+ 7 centimetri) si lungimea exterioara (+ 9 centimetri) au crescut semnificativ. Rezultatul este perceptibil: masina este mai suverana, mai spatioasa si mai confortabila.

De asemenea si interiorul a fost reconceput de catre designeri si ingineri, pana in cel mai mic detaliu; calitatea si perfectiunea detaliilor modelului cu cinci locuri depasesc acum definitiv toate granitele clasei. Pentru prima data, clientii vor putea inlocui pur si simplu, la distribuitorii Volkswagen, aplicatii din interior, in masura in care apare dorinta de a individualiza si mai mult design-ul.

German Engineering este expresia cheie care atrage atentia multor clienti din SUA. Arta ingineriei germane nu semnifica doar cea mai buna calitate si tehnica eficienta. Noua Jetta reprezinta acolo si o dovada a statutului; o privire asupra tehnologiei de propulsare explica mai bine acest aspect: modelul stabileste noi repere multumita motorului turbodiesel cu cea mai moderna injectie directa common-rail. Versiunea americana echipata cu TDI Clean Diesel de 103 kW/140 CP (corespunzator normei de poluare BIN 5), Inregistreaza pentru consum valoarea de top de 42 mpg* in ciclul highway (ciclu mixt 34 mpg*) – astfel Jetta este unul dintre vehiculele cu cel mai mic consum de pe piata. In Europa, Volkswagen va folosi de la inceputul anului 2011 motorul de 77 kW/105 CP ca motorizare de intrare in gama TDI. In acest caz, consumul in versiunea Blue Motion Technology va avea valoarea senzationala de 4,1 l/100 km* – o valoarea extraordinara pentru o limuzina din această clasa, cu o lungime de 4,6 metri.

Design exterior si dimensiuni

Nicio Jetta nu a mai fost vreodata atat de mare. Modelul are o lungime de 4,64 metri, inaltimea de 1,45 metri si latimea de 1,78 metri. Astfel, modelul Volkswagen prezentat acum la New York, este cu 9 centimetri mai lung decat predecesorul. Din echilibrarea acestor dimensiuni exterioare, reiese un raport puternic al proportiilor. In paralel, noul ADN al design-ului Volkswagen ii “ascute” stilul. Drept urmare, liniile clare si precise marcheaza stilul suprafetelor atletice si musculoase, un stil elegant si dinamic ce nu se demodeaza niciodata.

Interior si dimensiuni

Cu precadere interiorul, cu calitatea sa superioara, se apropie mult de urmatoarea clasa. Jetta avanseaza astfel clar in fata concurentei. Multumita ampatamentului marit, confortul a putut fi sporit in mod evident, mai ales pentru pasagerii din spate ai modelului cu cinci locuri. In comparatie cu predecesorul, spatiul pentru picioare, de 96,7 centimetri, a crescut cu 6,7 centimetri.

Noua Jetta mai ofer in interior si o perfectiune a detaliilor neegalata si – ca principiu de baza in dezvoltarea modelului- instrumente cu utilizare intuitiva. Instrumentele sunt structurate in mod ideal. Variantele de volan nou concepute (optional cu taste multifunctionale) sunt convingatoare, atat ca aspect, cat si la atingere. Mana dreapta actioneaza intuitiv padelele de schimbare a vitezelor, iar pe consola centrala, in partea superioara, sunt pozitionate noile panouri de comanda pentru instalatia de climatizare si sistemele radio si de radio-navigatie; aceasta sectiune este usor orientata spre sofer, pentru a oferi acestuia cele mai bune conditii. La fel, perfect vizibile, sunt si instrumentele de bord rotunde; intre acestea este pozitionat display-ul multifunctional (computerul de bord). Chiar si in versiunea de intrare, spatarul banchetei este rabatabil fractionat 40/60; astfel este sporita variabilitatea. Portbagajul poate fi deschis din interior, prin sistemul telecomandat. Pana la sase airbag-uri (doua airbag-uri frontale, doua airbag-uri laterale fata, doua airbag-uri pentru cap/torace in zona geamurilor frontale laterale) sunt parte a dotarilor.

Motoare economice

In timp ce pentru America Jetta vine cu patru variante de motorizare, pentru Europa au fost dezvolte sase motoare. Toate motoarele sunt caracterizate prin cilindree mai mica si supraalimentare. Iar asta inseamna: o putere usor mai redusa pentru motorizarea de intrare, cilindree in parte mult redusa si, pentru toate variantele, supraalimentare. In 2011, patru din sase motoare vor fi noi in gama Jetta: 1.2 TSI (77 kW /105 CP), 1.4 TSI (118 kW /160 CP), precum si cele doua motoare turbodiesel common-rail 1.6 TDI (77 kW /105 CP) şi 2.0 TDI (103 kW /140 CP). Ca si pana acum, hightech in forma deja consacrata, este oferit de 1.4 TSI (90 kW /122 CP) şi 2.0 TSI (147 kW /200 CP). Cu exceptia 1.2 TSI, toate motoarele pot fi dotate optional cu DSG cu 6 trepte (77-kWTDI, 103-kW-TDI, 147-kW-TSI) precum si cu DSG cu 7 trepte (90-kW-TSI, 118-kWTSI). Desigur, fiecare motorizare Jetta corespunde normelor de emisii Euro 5. In plus, 1.2 TSI si 1.6 TDI sunt dotate si cu pachetul BlueMotion Technology. Astfel printre dotarile tehnice se numara sistemul Start-Stop si recuperarea energiei kinetice prin sistemul de recuperare a energiei de franare. Noua Jetta 1.2 TSI BlueMotion Technologie consuma doar 5,3 l/100 km* (analog 123 g/km* CO2) – o valoare absolut extraordinara pentru o limuzina pe benzina cu viteze de 190 km/h. In combinatia 1.6 TDI BlueMotion Technology, reiese un consum mediu senzational de mic de 4,1 l/100 km* (109 g/km* CO2); Jetta devine cu acest motor cea mai economica limuzina de 4,6 metri din lume.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.