Now Reading
Premiera mondiala: Noul CrossPolo zguduie clasa compactă!

Premiera mondiala: Noul CrossPolo zguduie clasa compactă!

25.02.2010

Modelul all-around in cinci usi, cu detalii inteligente si design off road.

Noua generatie CrossPolo cu design individual si culori unice.


Urmatoarea generatie CrossPolo este pregatita pentru noi aventuri. Masina compacta, inteligenta cu design off road, isi sarbatoreste premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva. Dupa versiunea de baza a modelului Polo prezentata in 2009 si dupa Polo BlueMotion (debut 2010) modelul atat de economic incat este pretendent la titlul de record mondial, precum si dupa modelul Polo GTI prezentat tot la Geneva, CrossPolo completeaza familia, fiind al patrulea model. Datorita design-ului sau proaspat si indraznet, a propriei sale game de culori si dotari, a trenului de rulare ridicat (plus 15 milimetri) si a capacitatii sale de a face fata fara compromisuri provocarilor zilnice, acest model in cinci usi se recomanda a fi una dintre cele mai neconventionale masini ale clasei sale.

Propulsia masinii all-around este asigurata de motorizari extrem de economice, cu un spectru de putere cuprins intre 51 kw / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. Sunt disponibile la alegere cate trei motorizari pe benzina si Common-Rail-TDI. Trei dintre cele sase motorizari pot fi comandate cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte, la fel ca cea utilizata la noul Polo GTI.

Fun si Cross: de la modelul special la modelul de serie

Noul CrossPolo continua traditia predecesorilor sai de succes: Polo Fun si, derivata din acesta, prima generatie CrossPolo. Initial a fost planificat ca modelul special Polo Fun sa fie construit in doar 5.000 de exemplare, dar cererea mare a spulberat toate prognozele. Urmarea: pasul de la modelul special la modelul de serie si la versiunea Cross.

Exterior:

Caracterul robust si sportiv al modelului CrossPolo, care se produce in standard cu cinci usi, se oglindeste in multe detalii. Deosebit de marcant: spoilerul frontal in culoarea antracit, cu design individual si cu proiectoare de ceata si priza mare de aer in mijloc. Apoi mai este grila neagra in forma de fagure, incadrata intr-o rama cromata. In partea de jos, bara are o margine cu design de scut in nuanta argintiu deschis. De la versiunea clasica a modelului Polo a fost preluata grila superioara a radiatorului cu rama sa cromata si cu sigla Volkswagen integrata; este valabil si pentru farurile duble H7 cu lumini de drum permanente in serie.

Calitatile deosebite de aventurier ale modelului CrossPolo sunt dovedite si de perspectiva laterala. Designul este conturat aici prin pragurile sportive de culoare neagra, ce se continua in aceeasi maniera si deasupra roţilor, dar si in partea inferioara a usilor. In afara drumurilor asfaltate si in jungla parcarilor urbane, aceaste ornamente din plastic protejeaza masina de avarii. Potrivite caracterului noului CrossPolo sunt si jantele de aliaj usor de 17 toli (modelul “Budapest”) cu design in 5 spite si anvelope cu dimensiunea 215/40.

Un alt element inconfundabil al modelului CrossPolo: barele de portbagaj argintii eloxate. Sunt in mod traditional parte a design-ului acestui model si nu sunt in niciun caz doar un simplu element de decor, ci pot fi folosite pentru prinderea cutiilor de portbagaj si a sistemelor de prindere de pana la 75 de kilograme. Ca si in cazul predecesorului, oglinzile exterioare sunt vopsite cu argintiu pentru toate versiunile, fiind asortate cu barele de portbagaj. In partea din spate, este continuat design-ul robust de teren, prin barele de protectie care in partea de jos sunt executate de asemenea din plastic negru, solid. In centru se evidentiaza o sectiune vopsita argintiu, care a fost conceputa cu design de difuzor.

Sase culori de vopsea subliniaza stilul puternic al modelului CrossPolo; exclusiv pentru noul Volkswagen sunt oferite nuantele “Magma Orange” si “Terra Beige Metallic”. In principiu partile superioare ale barelor de protectie, precum si manerele (usi, portbagaj) sunt vopsite in culoarea caroseriei, iar stalpii B si C, precum si ramele geamurilor sunt din material negru lucios.

Interior: in spiritul unei clientele deschise

Interiorul CrossPolo, finisat calitativ superior, corespunde aspectului de off road al exteriorului. Mai ales tapiteriile in doua culori ale scaunelor sport, ale banchetei din spate si ale usilor creeaza o ambianta prietenoasa si tinereasca. In functie de vopseaua caroseriei, pot fi alese pana la patru culori diferite pentru tapiterie. Marginea exterioara a scaunelor are mereu nuanta antracit, iar marginile interioare si centrul scaunelor pot fi “Hot Orange”, “Orange”, “Latte Macchiato” sau “Gri”. In zona suprafetei de contact cu spatele si cu picioarele, stofele (design “Dimension”) sunt acoperite cu o plasa neagra, fiind astfel si mai rezistente. In structura stofei de pe spatarele scaunelor din fata este brodata sigla “CrossPolo”.

In ansamblu, habitaclul este prevazut cu materiale placute la atingere. De exemplu volanul: este imbracat in piele fina perforata; pe spitele volanului sunt aplicate ornamente cromate. Cusaturile volanului si ale manetei franei de mana, care de asemenea este imbracata in piele, sunt executate in culoarea tapiteriei. Nivelul calitativ superior al noului CrossPolo este subliniat si de plansa de bord imbracata prin tehnica “Slush”, cu structura de suprafata moale, placuta la atingere.

CrossPolo este generos echipat din standard. Printre dotarile interioare se numara scaunele sport reglabile pe inaltime, bancheta si spatarul spate rabatabile asimetric, buzunarele pe spatarele scaunelor din fata si sertare sub acestea, volanul imbracat in piele, cotiera fata (cu spaţiu de depozitare), pedale cu aplicatii de aluminiu, precum si decor cromat la diferite butoane si elemente constructive. Printre acestea se numara manerele usilor, cadrul butoanelor de actionare a geamurilor si marginea suflantelor. De asemena in standard: oglinzi exterioare actionate electric si incalzite, toate geamurile actionate electric, oglinzi iluminate la parasolar, display-ul multifunctional (MFA) inclusiv sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (RKA) si inchidere centralizata cu telecomanda.

Calitati de combi: portbagajul creste pana la capacitatea de 952 litri

Talentele sale variate sunt dovedite de Noul CrossPolo si in ceea ce priveste oferta de spatiu si exploatarea spatiului. Bancheta spate din standard poate fi rabatata 60:40, precum s-a mai menţionat. Daca bancheta este rabatata complet, spatiul de incarcare se mareste de la 280 litri la 952 litri. Continuandu-se cu podeaua reglabila pe doua inaltimi a portbagajului, formeaza un spatiu de incarcare plan pe toata suprafata. Patru inele de amarare faciliteaza fixarea sigura a bagajelor, iar doua carlige prinse in peretele lateral au grija ca plasele si gentile sa nu cada.

Varietate de propulsoare: trei motoare pe benzina, trei diesel si un DSG cu 7 viteze

Cele sase variante de motorizare disponibile pentru CrossPolo au puteri intre 51 kW / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. La cele pe benzina, varianta de pornire este versiunea de 70 CP cu cilindree de 1,2 litri. Urmeaza motorul de 1,4 litri cu 63 kW / 85 CP. Motorul de varf pe benzina este noul 1,2 TSI cu cei 105 CP mentionati anterior. Motorul supraalimentat cu injectie directa accelereaza CrossPolo la 100 km/h in 9,9 secunde, asigura o viteza maxima respectabila de 188 km/h, consuma insa in medie doar 5,5 litri de combustibil (analog 128 g/km CO2). Highlight-ul: aceste valori nu sunt obtinute de acest model Volkswagen doar cu cutia cu 6 viteze disponibila in standard, ci sunt aceleasi si la cutia automata DSG cu 7 viteze. De asemenea, ca versiune DSG optionala se poate livra si CrossPolo cu 85 CP.

Printre cele mai silentioase motoare din categoria lor, se numara si motorizarile Common-Rail-Turbodiesel cu injectie directa (TDI) si cu filtru de particule in standard. Toate au cilindreea de 1,6 litri, si sunt disponibile cu puteri de 55 kW / 75 CP, 66 kW / 90 CP si 77 kW / 105 CP. Toate cele trei variante au nevoie in medie doar de 4,3 litri de diesel la 100 km si emit numai 113 grame de CO2 per kilometru. Versiunea de 90 CP poate fi de asemenea combinata cu cutia cu dublu ambreiaj, in acest caz consumul mediu fiind de 4,6 l/100 km. Toate motoarele CrossPolo respecta valorile normei de emisii Euro 5.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.