Now Reading
AUDI – numarul 1 in Romania la vanzarile de autoturisme premium in 2009, pentru cel de-al 2-lea an consecutiv

AUDI – numarul 1 in Romania la vanzarile de autoturisme premium in 2009, pentru cel de-al 2-lea an consecutiv

29.01.2010
Audi a reusit in 2009 sa fie marca preferata a cumparatorilor de autoturisme premium, depasind principalii competitori Mercedes Benz si BMW.

Raportul de vanzari, realizat de APIA, clasează Audi pe prima pozitie – cu un total de 1289 de unitati vandute anul trecut. Printre modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumparatorii din Romania au fost A4 – 386 de autoturisme vandute, cifra incluzand si versiunea Avant si modelul S si Audi A3 – 256 de unitati.
De asemenea, in segmentul SUV Audi Q5 a atras atentia clientilor – Audi reusind sa vanda 263 de unitati din acest model.

In 2009, Audi a oferit publicului o gama variata de modele noi, precum Audi A5 Cabriolet, Audi S4, Audi A4 allroad, Audi A5 Sportback, dar si versiunea noua a modelului Audi Q7, modele ce au adus volume suplimentare si au subliniat caracterul exclusivist si progresist al marcii.

Performanta inregistrata de Audi in 2009 confirma faptul ca eforturile pe care intreaga echipa Audi le-a depus au raspuns cerintelor consumatorilor din piata premium. Pozitionarea Audi ca fiind marca premium numărul unu in preferintele clientilor din Romania este rezultatul standardelor inalte la care raspunde reteaua de dealeri.

Pentru 2010, Audi continua sa-si extinda paleta de modele cu lansarile de modele noi, precum noul Audi A8, vitrina tehnologica a marcii, Audi A1 – “the next big thing”, Audi A7 si TT facelift.
Chiar daca si anul 2010 va fi un an mai dificil, vor exista insa cu siguranta rezultate performante.

Pe plan global, Audi a depasit in mod evident volumul de vanzari estimat, comercializand astfel la nivel mondial 949.700 de automobile in anul 2009. Cifra totala de vanzari pe anul 2009 s-a situat cu doar 5,4 procente sub cea a anului 2008, un an record (1.003.469 de livrări în 2008).

La nivel european, vanzarile marcii premium au cunoscut un regres de 12,8 procente in 2009. Presedintele consiliului director al Audi, Peter Schwarzenbauer: „Aceasta cifra reprezinta un scor final foarte bun in comparatie cu concurenta: prin cele circa 618.850 de unitati livrate catre clienti ne-am propulsat in fruntea clasamentului, devenind cea mai puternica marca premium din Europa.”

AUDI AG a vandut in 2009 aproximativ 950.000 de automobile. In 2008, compania a publicat un venit de 34,2 miliarde de euro si un profit inainte de impozitare de 3,2 miliarde de euro. Audi produce automobile in Ingolstadt si Neckarsulm (Germania), Györ (Ungaria), Changchun (China) şi Bruxelles (Belgia). La finele anului 2007, in Aurangabad, India a inceput productia modelului Audi A6, iar in octombrie 2008, a modelului Audi A4. Compania este activa pe mai bine de 100 de piete din intreaga lume. Printre filialele detinute in totalitate de AUDI AG se numara Automobili Lamborghini Holding S.p.A in Sant’Agata Bolognese (Italia) si quattro GmbH in Neckarsulm. Audi are in prezent aproximativ 58.000 de angajati la nivel mondial, incluzandu-i pe cei 46.500 din Germania. Marca celor patru inele investeste anual aproximativ 2 miliarde de euro pentru a sustine progresul tehnologic exprimat de sloganul sau, „Vorsprung durch Technik” (Progres prin tehnologie). Audi planuieste sa-si mareasca semnificativ numarul de modele din portofoliu la 42, pana in anul 2015. In 2009, Marca Audi a implinit 100 de ani de existenta. Compania a fost fondata de August Horch in Zwickau, la data de 16 iulie 1909, acesta numind-o dupa traducerea în limba latina a numelui sau („hark!” = Audi, in limba romana: „asculta!”).
AUDI AG va prezenta rezultatele complete pentru anul financiar 2009 in cadrul Conferintei de presa anuale din 9 martie 2010 de la Ingolstadt.
A8090187 web

View Comment (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.