Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Volkswagen prezinta cel mai economic automobil din lume

Publicat în: 21 October 2009, de către: Echipa MIDOCAR

21.10.2009
Volkswagen prezinta in premiera mondiala conceptul viitorului model L1. Acesta ofera primele imagini asupra modelului de serie. Gratie caroseriei de plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK), modelul complet hibrid cantareste numai 380 kilograme. Cu un consum mediu de 1,38 litri motorina, acest concept Volkswagen care permite utilizarea in regim cotidian si se remarca prin forma sa deosebit de aerodinamica (Cw 0,195!) este modelul hibrid cu cel mai redus consum de carburant din lume. Emisiile de CO2 ale prototipului L1 sunt de asemenea reduse, fiind de numai 36 g/km.
Retrospectiva. In urma cu sapte ani, dr. Ferdinand Piech, presedinte al consiliului de administratie la momentul respectiv, in prezent presedinte al comisiei de supraveghere al Volkswagen AG, a condus un prototip de la Wolfsburg la Hamburg, cu performante unice pana la momentul respectiv: este vorba despre modelul Volkswagen de 1 litru – primul autoturism din lume cu un consum de un litru de carburant. Omul si masina au intrat in istoria automobilelor. In luna aprilie 2002 s-a constat fara dubii ca mai era nevoie de mult timp pana la productia de serie a autoturismului de 1 litru. Nici productia caroseriei din plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK) nu reprezenta o solutie fezabila din punct de vedere al costurilor. Dar inca din 2002, dr. Ferdinand Piëch a estimat ca se apropia vremea unui autoturism cu un consum de 1 litru, realizat din CFK, ca material utilizabil la scara industriala. Iar în 2009 s-a ajuns la acest nivel: cu ocazia salonului IAA de la Frankfurt (17 – 27 septembrie), Volkswagen a demonstrat indubitabil prin cea de-a doua generatie a produsului genial: L1 este o solutie fezabila intr-un viitor apropiat. Cu o tehnologie complet noua si un design inovator. Revolutionar si apropiat de productia de serie.
„Este o provocare uriasa productia caroseriei monococ din GFK cu costuri acceptabile“, afirma dr. Ulrich Hackenberg, membru al consiliului de administratie al Volkswagen pe probleme de dezvoltare. Din punct de vedere tehnic, dar si al designului, caroseria CFK este considerata in prezent o performanta de top in domeniul productiei de automobile. Elementul de unicitate: raportul dintre dimensiuni. In timp ce lungimea L1, cu 3.813 milimetri, se apropie de cea a unui Volkswagen Fox, iar inaltimea de 1.143 milimetri este similara celei unui Lamborghini Murciélago, pentru latimea optimizata din punct de vedere aerodinamic (1.200 milimetri) nu exista o dimensiune similara pe plan mondial.
Filozofia L1 – definirea unui nou tip de automobile
La realizarea celor dou generatii de prototipuri, Volkswagen a pus sub semnul intrebarii toate elementele caracteristice unui autoturism obisnuit. Punctul central de plecare a fost reprezentat de structura caroseriei, ceea ce a condus la formularea unei intrebari fundamentale: care trebuie sa fie aspectul si structura unui automobil pentru a asigura un consum cat mai redus? Raspunsul logic a fost: foarte aerodinamic si usor. Iar aceasta cu respectarea unei conditii care nu poate fi pusa în discutie: siguranta maxima. Solutia: un model ingust cu doua locuri si o caroserie din CFK!
Dispunerea corespunzatoare a scaunelor a fost preluata de la planoarele care se remarca prin performante aerodinamice fara compromisuri: unul in spatele celuilalt. Pentru ca in acest mod este redusa suprafata care opune rezistenta. Accesul la bordul prototipului este asigurat de asemenea ca in cazul unui planor, prin intermediul plafonului care se deschide catre lateral. Cu ocazia celei de-a doua generatii, prototipul a fost perfectionat, a fost regandita fiecare componenta, a fost creat un tren de rulare special cu elemente de aluminiu si a fost preluata in special din Formula 1 si din constructia de aeronave tehnologia decisiva de realizare a suprafetelor de plastic rigidizate cu fibre de carbon, aceasta forma fiind combinata cu un propulsor hibrid unic, apropiat de productia de serie. 2013 ar fi un an bun pentru a pune bazele unui nou viitor.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.