Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Despre Audi

Povestea Audi, una dintre cele mai vechi companii producatoare de automobile din Germania, incepe intr-un atelier de reparatii pentru vehicule motorizate din Köln-Ehrenfeld, infiintat in 1899 de catre August Horch. Acesta insa nu s-a multumit doar sa repare autovehicule, ci si-a dorit mai mult, o productie proprie. A inceput cu indrazneala proiectarea de autovechicule, iar primul “produs” realizat de catre “Horch & Cie”, a fost finalizat la inceputul anului 1901. A rezultat o masina cu motor orizontal, care putea dezvolta o putere de 4-5 Cp. Este considerata a fi un pionierat in constructia de autovehicule datorita celor doua caracteristici inovative: un mic piston aditional, al carui rol era de a absorbi vibratiile arborelui cotit, si un aliaj usor, folosit pentru carterul motorului.

01

Horch si-a mutat afacerea la Reichenbach in 1902. Apoi cartierul general a fost mutat la Zwickau, in Saxonia,odata cu transformarea intr-o societate pe actiuni, unde activitatea acesteia a continuat sa creasca.
Interesant este modul in care a fost creat numele “Audi”. In 1909 au inceput sa apara neintelegeri intre August Horch si membrii consiliului de administratie al “Horch & Cie”. In cele din urma el a fost constrans sa abandoneze compania. Imediat dupa acest eveniment, a infiintat o alta societate, insa nu mai avea dreptul sa isi foloseasca propriul nume in titulatura firmei. Acesta era deja marca inregistrata. El a recurs la traducerea cuvantului “horch” care inseamna “auzi”, in latina – “audi”. Horch a pornit din nou la drum, producand automobile la scara restransa, bazandu-se pe acelasi principiu calitativ, si nu cantitativ. In scurt timp Audi a ajuns sa fie una dintre cele mai apreciate marci de automobile.

02

In primii ani dupa aparitie, ”trasurile fara cai” cum erau denumite automobilele, erau cel mai des utilizate in cadrul competitiilor. August Horch a concurat si el cu un Audi, in 1911, la cursa internationala din Alpii austrieci. Victoria obtinuta aici i-a adus prima recunoastere internationala a calitatii automobilelor pe care le producea. Succesul a fost reeditat cu bucurie pentru echipa lui Horch si in urmatorii trei ani. Cucerind publicul, brandul Audi si-a atras renumele de “invingatorul alpin”.
Condusul pe partea dreapta s-a pastrat de pe vremea vizitiilor, pana cand Audi a prezentat in 1921, modelul Audi tip K, cu volanul pe partea stanga. Depasirile se efectuau cu mai multa usurinta, astfel ca pana la sfarsitul anilor ’20 volanul pe stanga a reusit sa se impuna cu succes. Au mai urmat doua premiere importante pentru Audi: in 1926 prezentarea la Berlin a primului automobil german cu 8 cilindri produs in serie mare, modelul Horch 303, iar in 1931, primul automobil de serie mare cu tractiune pe fata.
Jörgen Skafte Rasmussen, fondatorul in 1906 al unei societati care initial se ocupa cu fabricarea de armaturi pentru instalatii de producere a aburului, devine actionar majoritar al Audi AG in 1929. Rasmussen a inceput sa produca masini in timpul Primului razboi mondial. Atunci a proiectat un automobil actionat cu aburi, Dampfkraftwagen, de unde vin si initialele DKV – emblema companiei.
In 1932 s-a hotarat fuzionarea celor trei companii, Audi, Horch si DKV, formand societatea Auto Union AG. Imediat dupa acest eveniment s-a luat decizia de a achizitiona si compania Wanderer. Aceasta a inceput in 1890 sa produca biciclete, apoi motociclete, iar din 1912 a inceput productia de serie pentru automobile, dand lovitura cu micul autovehicul poreclit “Papusica”. Noua societate, putea acoperi o gama mai larga de produse, incepand de la motociclete pana la automobile de lux.
Auto Union AG avea nevoie de un simbol, astfel a fost gandita emblema Audi, patru identitati – patru cercuri suprapuse – care s-au regasit pe grilajul primului autoturism Audi in 1933.

03

Un automobil de clasa medie, cu tractiune pe fata, la care s-a utillizat motorul Wanderer in sase cilindri.
A urmat o perioada infloritoare pentru Auto Union. In 1934 a proiectat in colaborare cu Ferdinand Porsche masini de curse pentru Marele premiu al Germaniei. Apoi in 1937 a revolutionat aceste automobile, utilizand aluminiul pentru a construi o caroserie aerodinamica. Datorita coeficientului aerodinamic de 0,28 Streamliner atingea viteza de 406 km/h – un record absolut.

04

Din nevoia de extindere a afacerii, cartierul general s-a mutat in 1936 la Chemnitz.
Industria auto a cunoscut o crestere mare in 1937, dar Auto Union a trebuit sa se pregateasca pentru un segment de piata mai mic, datorita aparitiei mult asteptatului Wolksvagen. Chiar si asa, vanzarile Audi au inflorit, mai ales in zona exporturilor in Africa de Sud, Brazilia, India britanica, Egipt si Australia.
Auto Union era implicata in aprovizionarea cu autoturisme si motociclete a armatei germane. Din 1939, productia pentru civili a trecut in plan secund, activitatea concentrandu-se in jurul wehrmacht-ului. Dupa perioada razboiului compania s-a confruntat cu un moment critic atunci cand fabrica a fost deposedata de toate bunurile, sub forma de despagubiri de razboi fata de sovietici. A fost nevoie de o perioada de 10 ani pentru reconstruirea si reconsolidarea completa a Auto Union, proces desfasurat intre 1948 si 1958.
In 1949 au repornit la drum cu ajutorul guvernului bavarez, sub numele de Auto Union GmbH. In 1950 a aparut primul automobil de dupa razboi – modelul DKW Meisterklasse F 89 P – produs la Inglostadt.
In anii ’50 – ’60 accentul se punea pe functionalitatea autoturismului, iar industria auto era dominata de catre cei de la Volkswagen – al treilea concern ca si marime, din Europa. Acestia au preluat conducerea Auto Union GmbH in 1965. A urmat succesul inregistrat cu Audi 100 in 1968, care a ajuns in scurt timp best-seller si care a ramas un model pentru urmatoarele proiecte.

05

Volksvagen achizitioneaza NSU Motorenwerke AG, o societate cu traditie lunga in fabricarea de motociclete si automobile. Aceasta devine parte din intregul numit Audi NSU Auto Union AG cu sediul in Neckarsulm, in martie 1969.
In 1980, la salonul de la Geneva, cei de la Audi au facut senzatie prezentand Audi Quattro – primul quattro sport coupe. Conceptul de tractiune pe patru roti fiind folosit inainte doar pentru camioane sau masini off-road, a trezit interesul publicului. A deschis noi orizonturi in ceea ce priveste conducerea pe suprafete umede, inghetate, acoperite de zapada sau nisipoase.

061

Ultima schimbare de nume a companiei in Audi AG s-a petrecut in 1985. Un an special a fost 1988, anul lansarii primului model Audi echipat cu sistem de tractiune quattro, transmisie automata, cu motor v8, avand o capaciatate de 3.6 litri si 184 kW (250 CP). Acesta se incadra in clasa premium. A urmat in 1994, prezentarea lui A8, prima masina avand caroserie completa din aluminiu. Din acel moment Audi 80 a devenit cunoscut sub numele de Audi A4, iar Audi 100 – Audi A6.
In 2006, inginerii de la Audi au surpins din nou, Audi TDI power castigand faimoasa cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acestia au dovedit eficienta unui motor diesel, cu un consum redus de carburant – o victorie ce a fost reconfirmata si in 2007 si 2008.

07

Dupa 100 de ani de traditie in constructia de automobile, Audi a demonstrat ca este un invingator. A perfectionat in mod constant modelele deja existente pastrand standardul ireprosabil de la debut. Electrificarea automobilului, reprezinta cea mai mare provocare a viitorului, o cursa in care tehnicienii de la Audi s-au inscris deja si la finalul careia cu siguranta se vor ridica la inaltimea asteptarilor noastre.