Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Volkswagen și cursa Mille Miglia din 1955

Publicat în: 12 November 2015, de către: Echipa MIDOCAR

Cursa Mille Miglia din 1955 a setat noi orizonturi pentru orice pilot al vremii, dar și pentru Volkswagen.

Starurile acestei ediții sunt britanicul Stirling Moss și al său Mercedes-Benz 300 SLR. Cei doi au reușit să parcurgă traseul de 1.597 de kilometri în 10 ore, 7 minute și 48 de secunde, la o viteză medie de 157,6 km/h.

În “cea mai frumoasă cursă din lume”, Volkswagen a ales să ia startul cu un Beetle pilotat de către Tom Newcombe.

1955 Mille Miglia Volkswagen Beetle

Provocarea de a parcurge traseul Brescia-Roma și retur a fost acceptată de 534 de mașini. Unul dintre aceste automobile este un Volkswagen Beetle pe care îl puteți admira în clipul de mai jos. În specificație standard, acest model este propulsat de un boxer în 4 cilindri de 30 CP. Dar pentru un plus de sportivitate, inginerii au înlocuit acest motor cu un agregat Porsche.

Sub capota din spatele mașinii a fost transplantat un boxer carburat de 1,6 litri răcit cu aer, care livra între 70 și 90 de cai putere în configurație de cursă. Având în vedere că scopul participării în Mille Miglia este de a realiza o viteză medie cât mai bună pe parcursul a 1.597 de kilometri, viteza în linie dreaptă joacă un rol important în realizarea acestuia. Tom Newcombe a reușit să atingă 180 km/h la volanul Beetle-ului cu inimă de Porsche 356 A (Typ 1).

Cu excepția scaunelor sport tip scoică împrumutate de la un Porsche 550 Spyder, alte modificări nu au fost aduse interiorului acestei Broscuțe. La exterior, singurele detalii care dau de gol valențele sportive ale mașinii sunt prizele de aer de dimensiuni mari, evacuarea dublă cu debit mărit și două faruri suplimentare. De asemenea, inginerii au îmbunătățit suspensia, unghiul de cădere a roților și sistemul de frânare pentru un plus de stabilitate în viraje.

Deși Newcombe a abandonat din cauza unei defecțiuni tehnice, Broscuța care a participat la Mille Miglia poate fi considerată drept predecesorul spiritual al primului Volkswagen de înaltă performață, și anume Golf-ul GTI din 1976.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.