Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Mituri auto

Publicat în: 08 February 2013, de către: Echipa MIDOCAR

Adevarat sau fals? Celor care credeau ca au aflat totul despre masini, le recomandam un mic test. Am pregatit 8 subiecte auto pe care le vom dezbate.

  • Cafeaua si orezul absorb mirosul de tutun

Celor care s-au gandit sa elimine mirosul de tabac din tapiserie cu boabe de orez, de cafea sau chiar cu faina, le recomandam sa nu isi transforme masina intr-o bacanie. Profesionistii folosesc ozon pentru rezolvarea acestei probleme, pentru ca elimina bacteriile si mirosurile neplacute impregnate in masina. Procedura presupune spalarea interiorului in prealabil si este urmata de etansarea masinii si de introducerea ozonului printr-un dispozitiv special. Sunt necesare pana la 24 de ore pentru ca mirosurile puternice sa fie eliminate definitiv.

  • Consumul de carburant este mai mic pe transmisia automata

In urma cu zece ani, afirmatia ar fi fost falsa. Insa astazi sustinem contrariul. Datorita tehnologiei avansate a transmisiei DSG de la Volkswagen cu dublu ambreiaj, forta de tractiune nu este intrerupta, iar consumul este redus. De asemenea, timpii de schimbare a treptei de viteza sunt redusi si condusul devine mai confortabil.

  • Masinile negre se incalzesc mai tare vara

Este adevarat, insa temperatura din interiorul masinilor inchise la culoare si expuse la soare nu este cu mult mai ridicata decat cea din masinile deschise la culoare, expuse in aceleasi conditii meteo. Specialistii spun ca diferenta este de doar 2-3 grade Celsius si cu mult mai mica in cazul masinilor noi, pe care este aplicata vopsea ecologica, pe baza de apa.

  • Masina nu trebuie spalata des pentru ca stratul de murdarie protejeaza vopseaua

Afirmatia nu suna rau si chiar presupune economii substantiale la intretinerea masinii, pentru cei care pot trece cu vederea efectul vizual al noroiului. Insa particulele de murdarie sunt abrazive si cauzeaza corodarea mai rapida a caroseriei. Veti observa acest lucru foarte usor la o masina cabrio care este folosita doar in sezonul cald si care nu este curatata deloc pe durata iernii. Un polish profesional ajuta la indepartarea tuturor impuritatilor si la cosmetizarea imperfectiunilor.

  • Spalatul masinii acasa este mai putin eficient decat cel din spalatorie

Chiar asa este. Spalatoriile moderne curata masina in profunzime si folosesc produse profesionale, iar unele dintre ele sunt complet ecologice. Inca un argument impotriva spalarii unei masini la domiciliu cu un burete sau o laveta este acumularea de particule fine abrazive pe suprafata carpei, care pot zgaria vopseaua.

  • Alcoolul introdus in solutia de spalat parbriz face minuni iarna

Alcoolul etilic previne inghetul solutiei, insa locul lui nu este in rezervorul pentru solutia de spalat parbriz. In urma actionarii stergatoarelor, raman urme transversale iar mirosul este neplacut. Specialistii recomanda aditivi anti-frost.

  • Grafitul este perfect pentru intretinerea inchizatorilor

Grafitul este astazi depasit; pudra nu afecteaza inchizatoarea, insa nici de ajutor nu este, pentru ca mai mult imbacseste decat sa lubrifieze mecanismul. Exista agenti pe baza de teflon mult mai potriviti acestor actiuni, care permit cilindrilor inchizatorii sa  alunece usor. In acelasi timp, incuietorile raman curate datorita acestor spray-uri.

  • Cu cat mai putina presiune in roti, cu atat mai bine!

Aceasta credinta provine din perioada cauciucurilor cu nervuri diagonale. Pe timpul anotimpului rece, cand tractiunea era afectata de conditiile de drum, presiunea din pneuri trebuia micsorata. Acest lucru nu mai este valabil de la aparitia cauciucurilor cu nervuri radiale. Dimpotriva, specialistii spun ca presiunea scazuta din roti afecteaza tractiunea si creste consumul de carburant. Ideala este mentinerea presiunii recomandata de fiecare producator de pneuri in parte.

 

Sursa: http://www.dasauto-magazine.com

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.