Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

De la incantator la si mai incantator – sau noul val de A4

Publicat în: 06 December 2011, de către: Echipa MIDOCAR

6.12.2011

Proaspat intorsi de la Cascais, Portugalia, unde saptamana trecuta am fost hipnotizati de cifra 4, va prezentam cel mai nou bestseller Audi.

O noua tinuta de drum cu focus pe upgrade-urile tehnice, design la stadard inalt, solutii de infotainment fara precedent – toate atesta “Progresul prin Tehnologie” atins de noua gama A4.

Ajuns la a opta generatie, modelul A4 si-a mentinut pana astazi pozitia centrala si statutul de favorit in portofoliul brandului. In ultimii 39 de ani, Audi a vandut aproximativ 10 milioane de unitati ale modelului A4 si ale predecesorului sau, Audi  80. Astazi au fost reinsufletite toate variantele modelului de serie – Sedan, Avant, Allroad si S4.

Si mai multa distinctie in design

Aparitia distinsa si distinctiva incununeaza noul A4. Liniile frontale sunt mai pronuntate, iar capota este mult mai arcuita. Spolierele fata si spate si grila radiatorului au fost de asemenea redesenate. Exista o varietate de 15 culori de vopsea, inclusiv 6 tonuri noi. Exteriorul pachetului S Line este disponibil pentru Sedan si Avant.

Farurile au acum o margine stilizata cu subtilitate, in timp ce interiorul a fost restructurat. Design-ul farurilor aduce cu cel al pozitiilor din spate, avand ca optiune LED-urile care i-au facut celebri pe cei de la Audi. Farurile adaptative confera un aspect inconfundabil in timpul zilei si chiar si mai marcant la lasarea intunericului.

Interior seducator

Interiorul noului A4 este mai elegant decat orice predecesor. Audi ofera o gama larga de volane, personalizate in functie de conducator – inclusiv un volan sport imbracat in piele.

Foarte multe dintre butoanele de comenzi sunt incadrate in elemente cromate, iar semnalizatoarele si contactul au fost, de asemenea, restilizate.

La nivel ergonomic, lucrurile au fost lucrate minutios. Sistemul de infotainment si navigatia MMI au fost reduse la doar patru butoane. Grafica 3D, extensia sistemului Bluetooth, hotspot-ul WiFi si motorul de cautare vocala prin Google transforma masina intr-un gadget pe patru roti.

Alte imbunatatiri am remarcat la modul in care este operata transmisia automata, la volanul multifunctional, la scaunele incalzite si la sistemul de aer conditionat.

Executia excelenta si suita de culori plina de rafinament ii sunt oferite conducatorului odata cu masina. Toate nuantele – cu exceptia negrului – au fost regandite. Varietatea materialelor de tapiterie a fost regandita si s-a optat pentru piele fina de Napa, in detrimentul pielii Valcona.

Motorizari cu consum redus

Upgrade-ul lui A4 inseamna si reducerea cu 11% a consumului mixt, in ciuda puterii si a cuplului mai mari dezvoltate de motoarele noii generatii. Modelele Sedan si Avant sunt disponibile cu sase motorizari TDI si patru pe benzina, iar trei variante de motorizare au fost dedicate lui A4 allroad quattro. Toate motoarele au inductie fortata si injectie directa si vin cu sistemul Start-Stop in echiparea standard .

Varianta cea mai economica din familia A4 se regaseste in motorul 2.0 TDI si 136 CP. Cu aceasta motorizare Audi A4 Sedan consuma doar 4.2l/100km, iar emisia de CO2 se rezuma la 112g/km. La fel de economic ramane A4 si in varianta care dezvolta 163 de CP, consumul mixt fiind de doar 4,4 l / 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de doar 115 g / 100 km parcursi.In plus, sunt disponibile alte trei variante de putere ale motoarului diesel de 2 litri si patru cilindri –  120 CP, 143 CP si 177 CP.

Gama este completata de doua motorizari V6 TDI pe motoare de 3 litri: cel mai eficient motor in sase cilindri al clasei sale – 3.0 TDI dotat cu 150 kW/204 CP (care nu este insa disponibil pentru modelul allroad quattro), cu un consum de 4.9l/100km; iar a doua varianta – 3.0 TDI, care genereaza 245 CP.

Seria A4 creeaza arta si in ceea ce priveste tehnologia motoarelor pe benzina. Exista un deosebit interes pentru noul motor 1.8 TFSI disponibil pe Sedan si pe Avant. Motorul in patru cilindri prezinta inovatii majore: controlul valvelor, conceptul de manangement al temperaturii, sistemul de injectie, turbosuflanta si integrarea sistemului de evacuare in cilindri.

Motorul 1.8 TFSI de 125kW/170 CP are un consum de 5.6l/km, iar cel de 2.0 TFSI genereaza 155kW/211 CP.

In varful familiei TFSI va sta motorul V6 de 3 litri, in varianta supraalimentata de 200kW/272 CP – pentru A4 si 245kW/333 CP – pentru S4.

Sasiu versatil

Sasiul Noului A4 impresioneaza prin precizia unei masini sport, oferind totusi confort maxim si siguranta deplina.

Inca o caracteristica ce ii ofera un statut special in clasa sa este conceptul ‘drive select’. Cu pachetul standard, soferul poate schimba caracteristica acceleratiei, punctele transmisiei automate, rigiditatea sasiului, precum si aerul conditionat, alegand intre 4 modele.

Ca module optionale, se poate face selectia intre cruise control sau adaptive cruise control, a diferentialului sport pentru versiunile de top, reglajul electornic al sasiului.

 

Noul Audi A4 nu are cat un pic din toate, ci are totul din fiecare: distinctia unei limuzine, agilitatea unei masini sport si tehnologie de top.

 

 

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.