Pentru a va oferi o mai buna informare, acest website foloseste COOKIE-uri! Accept

Sfaturi practice pentru sezonul estival

Publicat în: 18 June 2009, de către: Echipa MIDOCAR

1. CEARA PROTEJEAZA VOPSEAUA

Vopseaua unui automobil este expusa la intemperii pentru intreaga durata de viata a unui vehicul, singura exceptie fiind pastrarea intr-un garaj cu temperatura si umiditate controlata. Soarele puternic ia din stralucirea vopselei si poate provoca crapaturi in cazul in care acesta reuseste sa supraincalzeasca o suprafata. Pentru a va apara automobilul de razele periculoase ale soarelui, aplicati un strat de ceara auto odata la cinci-sase saptamani, pentru a asigura pastrarea unui luciu estetic al vopselei. Desi solutiile de ceara din comert pot fi aplicate si cu un burete sau o bucata de material textil, este de recomandat sa le aplicat cu ajutorul unei masini electrice de ceruit, care va poate usura munca. Daca nu doriti sa lucrati asupra automobilului dumneavoastra, aveti posibilitatea de a apela la serviciile unei spalatorii auto profesionale sau ale unei companii de detailing auto.

2. FOLOSITI PARASOLARUL

Desi vopseaua automobilului dumneavoastra este protejata, nu trebuie sa va incercati norocul in mod inutil. Parcati la umbra de fiecare data cand aveti posibilitatea si folositi un parasolar de calitate, din material reflectorizat sau din carton – nu improvizati cu ziare sau hartii subtiri! Desi metoda poate sa para demodata si implica timp pentru montare/demontare, folosirea unui parasolar micsoreaza temperatura din interiorul vehiculului si evita formarea crapaturilor pe bord, precum si incalzirea volanului si a comenzilor de la soare.

3. VERIFICATI AERUL CONDITIONAT

Verificati sistemul de aer conditionat la un service autorizat si incarcati instalatia cu freon daca acest lucru este necesar. Trebuie sa verificati daca acesta functioneaza pe toate treptele de viteza si pe intreaga gama de temperatura, pentru a nu avea neplaceri pe viitor. Daca motorul aerotermei scoate zgomote neplacute sau functioneaza doar pe cea mai inalta treapta de viteza, acesta nu va mai rezista foarte mult timp. Totodata, instalatia de aer conditionat trebuie sa fie folosita tot anul, macar 10-15 minute pe saptamana, pentru a asigura o functionare fara probleme.

4. NU PORNITI BRUSC AERUL CONDITIONAT!

Odata ce v-ati urcat in masina, nu porniti instalatia de aer conditionat pe ultima treapta si la cea mai scazuta temperatura, deoarece o veti suprasolicita. Primul pas este deschiderea geamurilor – macar cele din fata si aerisirea automobilului prin circulatie. Dupa ce veti parcurge cateva sute de metri, puteti inchide geamurile si porni instalatia de aer conditionat. Aceasta instalatie va poate oferi racoarea necesara mai repede in zona adiacenta gurilor de aerisire daca folositi o treapta joasa a aerotermei, si abia apoi o treapta ridicata pentru a dispersa aerul in vehicul. Daca autoturismul dumneavoastra este echipat cu climatizare automata, temperatura optima pentru perioada de dupa pornire este cu 10 grade celsius mai mica decat temperatura exterioara.

5. VERIFICATI SISTEMELE DE SUB CAPOTA

Temperaturile ridicate afecteaza si elementele mecanice ale vehiculelor, cum ar fi trenul motor si sistemul de racire. Un termostat defect, care se deschide incomplet, poate sa va supraincalzeasca motorul in repetate randuri, provocand daune costisitoare daca nu este inlocuit la timp. Instalatia de racire trebuie sa fie completata la nivelul optim si sa fie aerisita daca lichidul de racire a fost inlocuit.

6. PNEURILE DE VARA SUNT VITALE

Sistemul de franare trebuie sa fie si el completat cu lichid de frana corespunzator vehiculului dumneavoastra si este indicat sa verificati nivelul acestuia la intervale regulate. Odata cu temperaturile ridicate din atmosfera, soarele aduce si un asfalt incins care are nevoie de anvelope speciale. Anvelopele de vara au o compozitie diferita de cea a cauciucurilor de iarna si ofera aderenta optima in cazul temperaturilor ce depasesc 10 grade. Totodata, verificati periodic presiunea din pneuri pentru a rula cat mai eficient si a va bucura cat mai mult de proprietatile si capacitatile anvelopelor cu care este echipat automobilul dumneavoastra. Daca va veti echipa automobilul cu anvelopele de vara de anul trecut, verificati cu o moneda adancimea ridurilor de pe suprafata de rulare. Pentru a putea dispersa apa in mod eficient si pentru a asigura un nivel minim de aderenta, cauciucurile trebuie sa aiba “santuri” de minim cinci milimetri adancime.

7. STERGATOARELE TREBUIE SA FIE IMPECABILE

Stergatoarele de parbriz au avut de suferit dupa o iarna grea si trebuiesc verificate pentru a va asigura ca vor oferi performante optime in momentele in care veti avea nevoie de ele. Ridicati stergatorul de pe parbriz cu grija si inspectati suprafata de contact. Daca veti observa neregularitati – cum ar fi bucati rupte sau crapaturi extrem de adanci, este recomandat sa inlocuiti stergatorul respectiv. Cea mai buna masura de a verifica eficienta unui stergator este sa udati parbrizul si sa folositi comanda de stergere cu o singura trecere. Daca stergatorul lasa urme si nu a sters prabrizul dupa cea de-a doua trecere, acesta trebuie inlocuit. Scartaitul stergatoarelor de parbriz poate fi rezolvat cu ajutorul unei solutii gasite in comert – inlocuirea acestora nefiind neaparat necesara daca nu manifesta simptomele mentionate mai sus. Nu uitati sa schimbati lichidul de parbriz cu solutie de vara si sa aveti in permanenta un vas cu lichid de rezerva in portbagaj.

8. REZERVORUL NU SE UMPLE PANA SUS

Verificati periodic nivelul uleiului de motor si inlocuiti-l conform intervalelor specificate in cartea tehnica a vehiculului dumneavoastra. Este indicat sa verificati si filtrul de aer al vehicului pentru a vedea daca nu este murdar sau imbacsit. Evitati sa alimentati rezervorul de carburant pana la refuz si inchideti cu atentie capacul acestuia.

Scrie un comentariu

Notă: Este activată moderarea comentariilor, iar comentariul tău poate întârzia. Nu este nevoie să retrimiţi comentariul.